به گزارش برنا، "رضا صالح احمدی" مدیر عامل شرکت پتروشیمی خوزستان در نشستی خبری اظهار داشت: پتروشیمی خوزستان تنها تولیدکننده رزین اپوکسی و پلی کربنات در کشور است. ظرفیت تولید این شرکت برای پلی کربنات ۲۵ هزار تن و رزین اپوکسی 10 هزار تن در سال است و اولویت تولید محصولات، تامین مواد اولیه صنایع داخل کشور است.

وی ادامه داد: گرید پلی کربنات برای ساخت لنز چراغ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که از طریق کشورهای کره جنوبی و آلمان تامین می‌شد که در ماه‌های پایانی سال 97 عرضه این گرید از طریق پتروشیمی خوزستان در بورس کالا انجام گرفت.

صالح احمدی افزود: محصول دیگر گرید پلی کربنات با آلیاژ ای بی اس است که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که در گذشته از آلمان وارد کشور می‌شد و یکی از شرکت های بزرگ قطعه ساز کشور سالانه بیش از ۲ هزار تن از این مواد اولیه وارد می کرد که پس یک سال تحقیق و توسعه این گرید با سطح کیفیی قابل رقابت با نمونه آلمانی آن، در پتروشیمی خوزستان کشور تولید و عرضه می شود.

مدیر عامل پتروشیمی خوزستان گفت: همچنین پلی کربنات در بخش پزشکی هم کاربرد مهمی دارد و از این مواد در فیلترهای دیالیز مورد استفاده قرار می گیرد که در سال جاری موفق به تولید گرید پزشکی پلی‌کربنات شدیم . این محصول استانداردهای سخت‌گیرانه سازمان غذا و دارو و سازمان تجهیزات پزشکی را کسب کرده است و اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تا سال 1397 در پتروشیمی خوزستان فقط یک گرید پلی کربنات و دو گرید رزین اپوکسی تولید می‌شد و دیگر گریدها با ارزبری سالانه بیش از 40 میلیون دلار وارد کشور می‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم از نظر فنی به توان تولید گرید‌های جدید برسیم و در حال حاضر این مواد در بورس کالا عرضه می شود.

صالح احمدی در خصوص شرایط جدید فروش محصولات پتروشمی خوزستان گفت: با همراهی انجمن ملی پلیمر و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای اولین بار در کشور عرضه قراردادهای بلندمدت (پریمیوم) را اجرا کردیم. قرارداد پریمیوم در بورس کالا برای تضمین تامین مواد اولیه خریداران و مصرف کنندگان واقعی در آینده است.

وی ادامه داد: براساس این قرارداد تامین کالا در آینده با قیمت های مشخص تضمین می شود و خریداران می‌توانند خرید ماه های آتی خود را طی قراردادی در بورس کالا انجام دهند.

وی تاکید کرد: شرایط فروش اعتباری محصولات پتروشمی خوزستان نیز در دستور کار قرار دارد. فروش اعتباری ۳ تا ۴ ماهه این شرکت با همکاری بانک تجارت برای صنایع پایین دستی با استفاده از گشایش اعتبار اسنادی داخلی کمکی به کمبود نقدینگی آنها خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در واکنش به اظهارات مسئولان سازمان ثبت احوال مبنی بر تامین نشدن مواد اولیه برای تولید کارت های هوشمند ملی گفت: تحقیق و پژوهش برای تولید این ماده اولیه تولید کارت ملی را در پتروشیمی خوزستان آغاز کرده‌ایم و در تلاشیم تا ماده اولیه تولید کارت ملی در سال جاری داخلی‌سازی شده و طی دوماه آینده، نخستین نمونه آنرا تحویل دهیم. این گریدهای پلی کربنات، نسوز هستند و استحکام و انعطاف پذیری خاصی دارند که می تواند در انواع کارت های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد و نیاز داخلی را بر طرف کنند.