شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#تهران#معاون وزیر

روایت روسیه درباره دیدار بوگدانف با وزیر امور خارجه ایران

روایت روسیه درباره دیدار بوگدانف با وزیر امور خارجه ایران

وزارت امور خارجه روسیه در مورد سفر معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به تهران و دیدار با مقام های ایرانی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه در بیانیه خود اعلام کرد: بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا با امیر عبداللهیان و محسن رضایی معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.  

در بیانیه آمده است: در این دیدارها، دو طرف در خصوص مجموعه مسائل مرتبط با توسعه روابط سنتی دوستانه ایران و روسیه با تمرکز بر تعمیق گفت و گوهای سیاسی و هماهنگی اقدامات مربوط به سیاست خارجی دو کشور در مسائل بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو طرف، مذاکره و تبادل نظر کردند.  

دو طرف همچنین درباره دستور کار مسائل خاورمیانه از جمله اوضاع منطقه خلیج فارس، وضعیت سوریه، عراق، یمن، لبنان، لیبی و سرزمین های فلسطین گفت و گو کردند.  

  در این گفت و گوها بر ضرورت انسجام تلاش های جامعه جهانی به منظور کمک برای تامین ثبات و روابط حسن همجواری در پهنه خاورمیانه مطابق با اصول اساسی منشور سازمان ملل تاکید شد.  

وزیر امور خارجه ایران با تشکر از ایفای نقش فعال روسیه در مذاکرات وین اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران با اراده جدی، برای رسیدن به توافق خوب و مؤثر در این مذاکرات حضور دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، میخائیل باگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهوری فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا که به منظور تبادل نظر با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس اخیر سران اکو در عشق آباد ترکمنستان، از روند همکاری ها در سطح منطقه ابراز خرسندی نمود و دیدارهای رییس جمهوری کشورمان با رهبران کشورهای منطقه را ثمربخش و مثبت خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از ایفای نقش فعال روسیه در مذاکرات وین در  این خصوص اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اراده جدی، برای رسیدن به توافق خوب و مؤثر، در این مذاکرات حضور دارد.

میخائیل باگدانف نیز در این دیدار اظهار کرد : مناسبات دوستانه بین دو کشور بر پایه روابطی دیرینه بوده و به طور مستمر و مستحکم ادامه یافته است.

وی رضایتمندی مقامات کشورش را از سطح روابط و مناسبات سطح عالی میان مقامات دو کشور ابراز داشت و افزود: ما علاقه مند به دریافت دیدگاه های مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای هستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه مسائل قفقاز را برای دو کشور و منطقه مهم خواند و گفت: در این منطقه ایران و روسیه زمینه های همکاری فراوانی دارند.

مقام روس نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را موجب سوء ظن و نگرانی کشورهای منطقه عنوان کرد. 

منبع: ایرنا