شهر خبر
در پاسخ به میزان|

استقبال وزارت امور خارجه از گفتمان دیپلماسی قضایی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یکی از ابعادی که همواره در فرآیند‌های دیپلماتیک پیگیری شده مراودات قضایی و استفاده از این ظرفیت در تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور و فرآیند‌های قضایی در ایران و کشور‌های دیگر بوده است.
امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤال میزان درباره گفتمان اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر دیپلماسی قضائی و اقدامات وزارت امور خارجه برای تسهیل آن، گفت: یکی از ابعادی که همواره در فرآیندهای دیپلماتیک پیگیری شده، مراودات قضایی و استفاده از این ظرفیت در تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین در تسهیل فرآیندهای قضایی در ایران و کشورهای دیگر بوده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در مورد حقوق ایرانیان مقیم خارج و تسهیل فرایندهای قضائی در ایران و آن کشورها و مراودات ما در سطوح قضائی با کشورها یا در چارچوب موافقت‌های قضائی و تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور امضاشده و یا با برخی از کشورها با اولویت‌هایی که قوه قضائیه اعلام کرده این گفت‌وگوها در حال پیگیری است.
 
خطیب زاده ادامه داد: هر میزان که جلو برویم و این موضوعات نهایی شود، دستگاه دیپلماسی از آن استقبال می‌کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جای خرسندی است که معاون بین‌الملل قوه قضائیه از دیپلمات‌های ارشد ایران است که این موضوع ظرفیت جدیدی را برای همکاری بیشتر وزارت امور خارجه با قوه قضائیه ایجاد می‌کند.
 

  • انتهای پیام/