شهرخبر
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF (۸آذر۱۴۰۰) / رشد نسبی ارزش معاملات صندوق‌ های سهامی

در بورس امروز ۶۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۳۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۱۲۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۲۲۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۶میلیارد تومان واحدهای صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) را از حقوقی‌ها خریدند (۴۷.۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق صندوق سپر سرمایه بیدار را به ارزش ۱۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۵.۴درصد معاملات).

دارندگان صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) رشد ۱.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) با زیان ۴.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (هشت درصد) در رابطه با صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۴۴میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۶درصد) این گروه به صندوق گوهر اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۲۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۱۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۹۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۰۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید1Image 6