به گزارش برنا از خبرگزاری « یونهاپ »، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز ( ۲۹ نوامبر ) در این بیانیه با استقبال از آغاز مجدد مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران، برای پیشرفت در حل این مسئله ابراز امیدواری کرد. 

وزارت امور خارجه کره جنوبی در ادامه بیانیه، افزود:« دولت کره جنوبی منتظر پیشرفت های مهم و قابل توجه می باشد و تمامی طرفین را به تعهدی صبورانه در این مذاکرات ترغیب می کند. کره جنوبی امیدوار است تا تمامی طرفین به توافقی دست پیدا کنند و صادقانه با آن موافقت کرده و به آن عمل نمایند تا ثبات و امنیت را در منطقه افزایش دهند. » 

این بیانیه می افزاید: دولت کره جنوبی با توجه به اهمیت متحد آمریکا بودن از یک سو و داشتن روابط خوب با ایران از سوی دیگر، به سهم خود متعهد می شود تا برای احیای برجام تلاش های دیپلماتیک لازم را انجام دهد.

دور جدید مذاکرات وین که از سوی ایران "مذاکره برای رفع تحریم" نامیده شده است، امروز (دوشنبه) با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف‌های این توافق آغاز می‌شود.

در این مذاکرات، آمریکا به دلیل عضو نبودن در برجام به طور غیرمستقیم مورد مذاکره قرار گرفته می‌شود تا بپذیرد تحریم‌های غیرقانونی علیه مردم ایران را بردارد و تضمین دهد که دیگر شاهد خروج این کشور از این توافق نخواهیم بود.

انتهای پیام/