شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#دولت#جدید

از سوی وزارت خارجه کره جنوبی مطرح شد؛

ابراز امیدواری سئول برای حصول پیشرفت در مذاکرات وین

ابراز امیدواری سئول برای حصول پیشرفت در مذاکرات وین

دولت سئول در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات وین، ابراز امیدواری کرد که طرفین با صبر و حوصله با یکدیگر تعامل کنند و در نهایت، شاهد پیشرفت در گفتگوها باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، کره جنوبی امروز دوشنبه از روند ازسرگیری مذاکرات وین استقبال و ابراز امیدواری کرد که این دور از گفتگوها با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه باشد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای افزود: دولت سئول همه طرفین را ترغیب می کند که با صبر و حوصله با یکدیگر تعامل کنند.

این وزارتخانه همچنین ابراز امیدواری کرد که همه طرفین ذینفع، درباره توافق هسته ای به اتفاق نظر برسند و در راستای پیشبرد صلح و ثبات منطقه، صادقانه به آن عمل کنند.

دولت سئول همچنین وعده داد که با توجه به سابقه روابطی که با آمریکا و ایران دارد؛ به تلاش های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته ای ادامه دهد.

این در حالی است که دست کم هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران در بانک های کره ای بلوکه شده و سئول به بهانه تبعیت از نظام تحریم های آمریکا از تحویل آن امتناع می کند.

از سوی دیگر، ایران مشخص کرده که در وین، بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح نیست چون موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت به طور کامل حل و فصل شد. موضوع اصلی مذاکرات وین بررسی «پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام» است و این پیامدها هم فقط منحصر به رفع «تحریم‌های» وضع شده آمریکا علیه ایران خواهد بود.