شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار
اقتصاد آنلاین از حال‌و‌هوای بازار ارز گزارش می‌دهد؛

دلار منتظر سوت آغاز مذاکرات / افزایش هیجان در معاملات پشت خطی

شب گذشته دلار در معاملات پشت‌خطی برخلاف بازار نقدی با افزایش قیمت همراه شد و با رسیدن به سطح ۲۹۵۵۰تومان رکورد جدیدی ثبت کرد؛ حالا امروز بازار ارز در انتظار سوت آغاز مذاکرات است و باید دید دلار چه روندی پیش خواهد گرفت.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دلار اواخر هفته پیش از سقف ۲۹۳۰۰تومان فاصله گرفت و درحالیکه تا ظهر دیروز بین ۲۹۰۵۰ تا ۲۹۱۵۰تومان نوسان داشت، اما از عصر در معاملات پشت‌خطی مجددا فاز افزایشی گرفت و نهایت با رسیدن به سطح ۲۹۵۵۰تومان بار دیگر رکورد بالاترین قیمت سال را شکست. بنابراین اگرچه به نظر می‌رسید باتوجه به فاصله کوتاه باقیمانده تا از سرگیری مذاکرات، معامله‌گران دست از خرید برداشته‌اند، اما روند دیشب خلاف این تصور بود.

حالا امروز هشتم آذر ماه، بعد از حدود شش ماه توقف و بلاتکلیفی، بالاخره روز موعود فرارسید و تا ساعتی دیگر سوت آغاز مذاکرات دور هفتم برجام زده خواهد شد؛ اما حال‌وهوای بازار ارز همچون دوره‌های قبلی نیست و این تعلل چند ماهه باعث شد، انتظارات منفی جای امید به برجام را بگیرد.

بنابراین به دلیل اینکه برخی معامله‌گران تحت تاثیر اخبار چند ماه گذشته از مذاکرات پیش‌رو انتظار حصول توافق و لغو تحریم‌ها را ندارند، دلار هم مثل دفعات قبل نسبت به شروع این نشست مهم واکنش مثبت نشان نداده و همچنان در مسیر صعودی است.

هرچند با اینکه دلار جو افزایشی گرفته و برخی به نتیجه این نشست خوشبین نیستند، اما عده‌ای هم ازسرگیری مذاکرات را به معنای گام مثبتی برای تمایل طرفین به حصول توافق می‌دانند و به عقیده آن‌ها، اگرچه در شرایط فعلی توافق قطعی و لغو همه تحریم‌ها تا حدودی بعید به نظر می‌رسد، اما انتظار می‌رود بعد از چند دوره گفت‌و‌گو، این نشست به رضایت طرفین ختم شود.

بنابراین روند افزایشی هیجانی شب گذشته ادامه پیدا نکرده و دلار در بازار امروز به ۲۹۳۰۰تومان رسیده است؛ حالا با نزدیک شدن به این اتفاق مهم، تب بازار بیش از قبل بالا رفته و معامله‌گران گوش به زنگ اخبار برجام برای تعیین موقعیت جدید هستند.

درصورتی که این نشست حامل اخبار مثبتی باشد، بازار میزبان فروشندگان خواهد شد و دلار روند نزولی پیش خواهد گرفت؛ اما چنانچه اخبار واصله از وین ناامیدی و انتظارات منفی معامله‌گران را تقویت کند، شاهد افزایش خریداران و حمایت آن‌ها از قیمت‎های بالاتر دلار خواهیم بود.