شهر خبر
بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان|

توزیع صنایع و خدمات باید متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت آبی هر استان باشد

طی سال‌های اخیرکشورهای با اقلیم خشک و نیمه‌خشک از جمله ایران اسلامی با تأثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند، باید توجه داشت که توزیع صنایع و خدمات و همچنین الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاماً می‌بایست متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد.
خبرگزاری میزان - اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، پیرامون مسائل آب و مطالبات کشاورزان مرکز کشور، بیانیه صادر کرد.
 
 در این بیانیه، به «پایداری و مدیریت صحیح منابع طبیعی و ذخایر آبی»، به عنوان یکی از مهمترین الزاماتِ ثبات جمعیت و توسعه کانون‌های زیستی علی الخصوص در شرایط تغییرات آب و هوایی و خشکسالی اشاره شده است.
 
متن بیانیه به شرح زیر است:
 
طی سال‌های اخیرکشور‌های با اقلیم خشک و نیمه خشک از جمله ایران اسلامی با تأثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مشکلات ببشتری مواجه شده‌اند، باید توجه داشت که توزیع صنایع و خدمات و همچنین الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاماً می‌بایست متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد.
 
 
حجم استفاده از منابع و ذخایر آب در سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به پتانسیل اقلیمی و ذخایر طبیعی در برخی استان‌های کویری با استقرار صنایع آب بر و همچنین الگوی کشت نابهره ور در این مناطق، به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

اخیراً جمعی از هموطنان عزیزمان در شهر‌های اصفهان و شهرکرد به دنبال این موضوع، با طرح مطالبات خود به صورت مسالمت‌آمیز تجمع کردند، اما با تحرکات عناصر فرصت طلب و ضدانقلاب و سو استفاده از تجمع غیرسیاسی کشاورزان، شهروندان هوشمند و مطالبه‌گر، پایان تجمع خودرا اعلام کردند، لذا کُنش‌های برخی عوامل فرصت‌طلب که نه به فکر آب اصفهان هستند و نه تحقق مطالبات کشاورزان، هیچ‌گونه توجیهی نداشته و صرفاً به دنبال تحقق اهداف سیاسی و ضدامنیتی هستند.
 
 
بدینوسیله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، طی این بیانیه چند نکته را حائز توجه برشمرده  و به شرح زیر اعلام می‌کند:
 
از تمامی مسئولین محترم ذیربط علی الخصوص وزارت نیرو و استانداران استان‌های کویرنشین خواستاریم که با حداکثر همیت در تحقق مطالبات هموطنان عزیزمان بکوشند و با پاسخگویی و رسیدگی فوری به مطالبات مردم، بستر تجمعات غیر سیاسی و مسالمت آمیز به صحنه جولان اشرار و عناصر ضد امنیتی تبدیل نشود.
 
همچنین با عملکرد درست خود و مدیریت صحیح، مشکلات موجود را قبل از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع کنند، زیرا تجربه‌ چند ساله نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارند بر همه‌ی اعتراضات مردم حاکم شده و موضوعات صنفی را به موضوع امنیتی تبدیل کنند.

عوامل و مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اجازه سو استفاده و تحریف واقعیات را به شبکه‌های معاند نداده و با تبیین واقعیات و رسانیدن پیام کشاورزان، افکار عمومی را در جهت صحیح واقعیات مدیریت کند.

از صاحب نظران، کُنش‌گران، اساتید دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت به عمل می‌آید با ارائه راهکار‌های خود، برای حل مساله کم آبی در شرایط فعلی و علی الخصوص در بلند مدت به یاری مردم و نهاد‌های دولتی آمده و متقابلاً از مسئولین در نهاد‌های مختلف از جمله وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم به صورت ویژه از نظرات آنان در مدیریت منابع آب و محیط زیست کشور بهره‌گیری کنند.

در پایان ضمن تشکر از مردم فهیم استان‌های کویر نشین به جهت هوشمندی در راستای عدم همراهی با عناصر ضدانقلاب و اعلام پایان تجمعات، از آنان صمیمانه خواهشمندیم که این هوشمندی و مرزبندی با عوامل بیگانه را حفظ نموده و برای به ثمر نشستن مطالبات خود، میدان مطالبه‌گری را از فرصت طلبان به نفع تحقق منافع خود به دست گیرند.
 
 
  • انتهای پیام/