به گزارش برنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی خود در خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی و یادداشت اخیر آنها در روزنامه تلگراف گفت: دیدار وزیر امورخارجه انگلیس در شب گفت و‌گوی‌های وین با طرفی که پنهان نکرده و از روز اول تمامی تلاش خود را کرد تا برجام از بین رود و به امضا نرسد و امروز هم مخالف اصلی گفت وگوها در وین واحیای برجام است ،همه چیز را روشن میکند ،  وقتی این آرایش را می بینم متوجه می شویم برخی کشور های اروپایی با اراده لازم برای رفع تحریم ها به وین نمی آیند این کشورها به دنبال این هستند تا این گفت و گو ها موثر نباشد واجرای برجام اتفاق نیفتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف سفر کاظمی قمی به افغانستان گفت: سفر ایشان به افغانستان در راستای گفت و‌گوها ایران با همه طرف های افغانستان است.ما شرایط امروز افغانستان را خطیر می دانیم، جمهور اسلامی به عنوان کشور برادر نمی تواند نسبت به وضعیت افغانستان و محرومیت مردم آن بی تفاوت باشد. در همه این روز ها تلاش کردیم تا گذرگاه هایمان را باز نگه داریم ، البته نیاز به تنظیماتی داشت که سفر کاظمی قمی در خصوص همین تنظیمات ضروری برای ادامه این مراودات است. 

وی ادامه داد: هیات حاکمه سرپرستی افغانستان مسیولیت مستقیم برای حفظ امنیت در مرز افغانستان را دارد. متاسفانه اخیرا اقدامات تروریستی در حال شکل گیری است داعش تهدید جدی برای افغانستان و منطقه است.

انتهای پیام/