شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#منچستریونایتد#چلسی

تغییرات مهم و موقت منچستریونایتد در پایتخت/ شبی که رونالدو قبول کرد روی نیمکت بنشیند!

مایکل کریک سرمربی موقت منچستریونایتد تغییرات جالبی در دیدار مقابل چلسی در ترکیب تیمش صورت داد که خیلی از آن‌ها موفقیت‌آمیز بودند.

منچستریونایتد
خبرورزشی -

منچستریونایتد در دومین دیدار با هدایت سرمربی موقتش مایکل کریک موفق شد یک امتیاز در استمفوردبریج مقابل چلسیِ صدرنشین بگیرد.

در حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، کریستیانو رونالدو از ابتدا روی نیمکت نشست تا بزرگ‌ترین تغییر با کریک شکل بگیرد. جیدن سانچو از اشتباه جورجینیو استفاده کرد و شیاطین‌سرخ را پیش انداخت، اما پنالتی‌ای که آرون وان‌بیساکا داد و جورجینیو آن را به تور دروازه داوید دخئا چسباند، باعث شد در نهایت تساوی ۱-۱ در این دیدار رقم بخورد.

۵ تغییر مهمی که کریک در سفر به لندن انجام داد را مرور خواهیم کرد. به نظرتان این سرمربی موقت تصمیمات خوبی گرفته بود؟

کنار گذاشتن رونالدو

رونالدو در همه دیدارهای این فصل منچستریونایتد از ابتدا بازی نکرده، ولی در ترکیب تیم اوله‌گنار سولشائر یک بازیکن کلیدی و همیشگی بود. با این حال در دیدار حساس مقابل چلسی، کریک این تابو را شکست و رونالدو را نیمکت‌نشین کرد. کریک فاش کرد که گفت‌وگوی خوبی با رونالدو برای این تصمیم داشته و او هم مثل همه بازیکنان تیمش خوب بوده‌اند. شیاطین‌سرخ در دفاع تیمی پیشرفت داشتند و در نیمه دوم رونالدو وارد میدان شد. مزیت رونالدو این است که از کمترین فرصت‌ها گل می‌سازد، اما در دیدار مقابل چلسی نتواست از تیزهوشی‌اش استفاده کند.

۹ کاذب با برونو

در طول هفته کریک روی پست دونی فان‌دی‌بیک در آژاکس تمرکز کرده بود، یعنی بازی کردن به‌عنوان شماره ۹ کاذب. اما در دیدار مقابل چلسی از بازیکن دیگری در این پست استفاده کرد. برونو فرناندش که در جریان شکست مقابل واتفورد که آخرین دیدار سولشائر بود، یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش نام گرفت، در دیدار مقابل ویارئال کمی استراحت کرد و برایش مفید بود. ستاره سابق اسپورتینگ‌لیسبون در خط حمله با ۳ هافبک پشت سرش بازی کرد. این تصمیم باعث شد منچستریونایتد در حمله ضعیف‌تر شود. با این حال نمی‌شود از برونو ایرادی گرفت، چرا که این یک آزمایش جدید بود.

کریستیانو رونالدو

اعتمادبه‌نفس سانچو

بعد از اتفاقات فینال یورو ۲۰۲۰ اعتمادبه‌نفس جیدن سانچو که در دورتموند بازیکنی تراز اول شده بود، به‌شدت کاهش یافت. با این حال کریک به این بازیکن ۲۱ ساله بیش از پیش اعتماد کرد و او را مأمور استفاده از اشتباهات خط دفاعی چلسی کرده بود. شاید این سخت‌ترین چالش بازیکن ۲۱ ساله سابق دورتموند نباشد، اما فرصت‌طلبی‌اش باعث شد شیاطین‌سرخ با یک امتیاز لندن را ترک کنند. سانچوی ۷۵ میلیون پوندی حالا نشان داده در اولدترافورد هم آینده روشنی خواهد داشت و قطعاً اعتمادبه‌نفسش بازیابی شده.

نقش متفاوت بایی

اریک بایی مدافع ساحل‌عاجی منچستریونایتد در این فصل فقط ۳ مرتبه در ترکیب تیمش قرار گرفته بود، یکی مقابل وستهام و دوتای دیگر مقابل آتالانتا و منچسترسیتی که دوتای آخری در دفاع ۳ نفره بود. گزینه‌های کریک برای نبرد لندن محدود بودند، چرا که هری مگوایر، لوک شاو و رافائل واران همگی از دسترس خارج شده بودند. به این معنی بود که بایی باید به ویکترو لیندلوف در خط دفاعی ملحق شود. بایی در سمت چپ دفاع قرار گرفت و یکی از بهترین‌های شیاطین‌سرخ در این دیدار حساس شد. به نظر می‌رسد او هم مثل گذشته آماده شده باشد.

همان فِرِد قدیمی

اتفاقات زیادی در دوران حضور فِرِد برزیلی در منچستریونایتد رخ داده است، با این حال در استمفوردبریج نقش متفاوتی گرفت. بازیکن سابق شاختار در دوران حضورش در اوکراین یک هافبک دفاعی نبود، اما حضور همزمان او، نمانیا ماتیچ و اسکات مک‌تامینی در ترکیب منچستریونایتد باعث شد نقش هجومی‌تری بگیرد و یکی از بهترین بازیکنان میدان شود. در حالی که مدت‌ها هواداران شیاطین‌سرخ منتقد فِرِد شده بودند، به نظر می‌رسد این بازیکن برزیلی دوباره به فرم خوب سابق خودش برگشته و می‌توان روی او حساب ویژه‌ای باز کرد.