شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پلیس تهران#مواد مخدر#رئیس پلیس

قاچاقچیان مواد مخدر با برداشتن قانون اعدام جری‌تر شدند

  • اخبار پلیس

  • قاچاقچیان مواد مخدر با برداشتن قانون اعدام جری‌تر شدند

    رئیس پلیس تهران گفت: قانون مصوب مبنی بر برداشتن اعدام، این افراد را جری‌تر کرد.

    به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه چهاردهمین مرحله از طرح "ظفر" (طرح بازداشت قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تهران) با اشاره به کشف دو تن و 670 کیلوگرم مواد مخدر و انهدام پنج باند بزرگ مواد مخدر در این طرح، اظهار کرد: در مجموع 85 قاچاقچی عمده در طرح مذکور بازداشت شدند.

    رئیس پلیس تهران افزود: در فضای مجازی نیز در این طرح ورود داشتیم و 60 تارنما تبلیغ‌‌کننده و فروشنده مواد مخدر شناسایی و عوامل اصلی آنها (هفت سرشبکه) بازداشت شدند.

    این مقام انتظامی با اشاره به کشف سه قبضه سلاح و پلمب 6 باب منزل در طرح ظفر، گفت: در این مرحله از طرح، با پاکسازی ده‌ها نقطه آلوده موفق به بازداشت هزار و 166 خرده‌فروش و تحویل آنها به مقام قضائی شدیم.

    وی با تاکید بر اینکه برخورد با معتادان متجاهر رها نشده و کماکان ادامه دارد، گفت: در این طرح چهار هزار و 793 معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.

    رحیمی ضمن هشدار درباره تشدید تولید شیشه در کشور افغانستان، از کشف یک تن شیشه در دو ماه اخیر در تهران خبر داد و متذکر شد: با توجه به اینکه جوانان 18 تا 25 ساله بیشترین مصرف روانگردان شیشه را به خود اختصاص می‌دهند، در صورت مصرف مستمر، آنها را باید از کف خیابان‌ها جمع کنیم یعنی تبدیل به معتاد متجاهر می‌شوند.

    فرمانده انتظامی تهران با اشاره به کشف 48 هزار قرص ترامادول و 55 لیتر شربت متادون، در این طرح، ضمن هشدار به شهروندان درباره خرید قرص‌های لاغری، خاطر‌نشان کرد: با توجه به‌ سودآوری و تجارت قرص‌های لاغری همزمان با اطلاع سوداگران مرگ از گرایش جوانان مخصوصاً دختران از این قرص‌ها، برخی افراد سودجو با استفاده از مواد روانگردان در پوشش قرص‌های لاغری، اقدام به توزیع آنها در باشگاه‌های ورزشی مخصوصأ  باشگاه‌های ورزشی بانوان می‌کنند لذا جوانان باید بسیار مراقب باشند.

    این مقام انتظامی یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم با توجه به بازگشایی مدارس، اطراف و مسیرهای منتهی به مدارس از لوث وجود قاچاقچیان موادمخدر پاکسازی شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تهران قاچاقچیان به راحتی می‌توانند مواد مخدر را جابه‌جا کنند، عنوان کرد: باید بگویم که قانون مصوب مبنی بر برداشتن اعدام، این افراد را جری‌تر کرد اما این جسارت که بخواند علنی تظاهر کنند، وجود ندارد اما قاچاقچیان مواد مخدر نیز مانند دیگر‌ مجرمان جری‌تر شده‌اند و کلاً میزان هزینه‌ای که باید مجرمان در مقابل جرائم مرتکب شده پرداخت ‌کنند، بسیار ناچیز و کم است.

    رحیمی درباره اظهارات معاون توسعه فاضلاب تهران مبنی بر سرقت دریچه‌های فاضلاب و فروش آنها در بازار خلازیر، گفت: ما درباره سرقت دریچه‌های فاضلاب یا اقلامی مانند گاردریل، ده‌ها سارق را بازداشت و با جدیت با این افراد برخورد کردیم، سعی داریم وظیفه خود را در این رابطه انجام دهیم  و مسئولان سازمان‌هایی همچون برق، آبفا و شهرداری از برخوردهای پلیس درباره اینگونه مجرمان اطلاع دارند.

    انتهای پیام/