محمد قنبری مدیر سینما مگامال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: دو سال پیش که کشور ما درگیر شیوع ویروس کرونا شد اکران آنلاین به عنوان یک امکان برای نمایش فیلم‌ها مطرح شد و همان زمان هم طی مصاحبه‌ای گفتم فیلم‌هایی که پتانسیل فروش در سینما ندارند بهتر است به صورت آنلاین اکران شوند. همه می‌دانیم مردم در دو سال اخیر علاوه بر مشکلات تورم و بیکاری با معضل شیوع ویروس کرونا هم روبرو بودند و اولویت‌شان برای رفتن به سینما دیدن فیلم‌هایی است که خنده به لب‌هایشان بیاورد.

قنبری خاطرنشان کرد: منظور من از موفقیت فیلم‌های کمدی در شرایط حاضر بالا بودن کیفیت این آثار نیست. شاید دیگر فیلم‌ها کیفیت بالاتری داشته باشند اما مشخص است که مردم دیدن فیلم‌های کمدی را در این شرایط ترجیح می‌دهند و به همین دلیل است که آثاری چون «گشت ارشاد 3» و «دینامیت» توانسته‌اند در گیشه موفق باشند که فیلم سینمایی «قهرمان» هم به واسطه نام اصغر فرهادی اثری استثنایی در این بین به حساب می‌آید.

او افزود: باقی فیلم‌ها تحت تأثیر این سه فیلم قرار می‌گیرند و مردم که در شرایط امروز تصمیم می‌گیرند یک روز وقت بگذارند و به سینما بروند ترجیح می‌دهند فیلمی ببینند که باعث نشاط آن‌ها شود.

مدیر سینمای مگامال در ادامه اظهاراتش درباره فروش فیلم «حکم تجدیدنظر» گفت: مخاطب امروز ما بسیار باهوش است؛ فضای مجازی را با دقت آنالیز می‌کند، قصه فیلم‌ را می‌خواند، رزومه کارگردان را دنبال می‌کند و بعد به دیدن فیلم می‌آید. شاید سه سال ایجاد پیش یک سری حواشی برای فیلم‌ها می‌توانست در موفقیت این فیلم تأثیرگذار باشد اما امروز مسائل دیگری در موفقیت یک فیلم می‌تواند تأثیرگذار باشد و به نظر من تبلیغات دهان به دهان یکی از همین مسائل مهم است. اگر یک فیلم بتواند نظر مخاطبان خود را جلب کند این افراد به دیگران دیدن فیلم را پیشنهاد می‌دهند و فیلم همینطور تبلیغ می‌شود. فیلم «حکم تجدیدنظر» با همه اتفاقات و حواشی که داشت به هیچ‌وجه نتوانست در گیشه موفق باشد.

قنبری تصریح کرد: در شرایط حاضر همانطور که پیش‌تر گفتم گرایش جامعه به دیدن فیلم‌های کمدی است و همانطور که می‌بینیم دو فیلم «گشت ارشاد 3» و «دینامیت» پرفروش‌ترین آثار در سینماها هستند و فیلم «آپاچی» که با این آثار اکران شده با وجود اینکه اثری کمدی است نتوانسته چندان موفق باشد اما به نظر من از دیگر فیلم‌ها شانس بیشتری برای فروش دارد.

او در پایان اظهار داشت: فیلم «حکم تجدیدنظر» در جمعه‌ای که گذشت با وجود اینکه سالنی با 40 صندلی به آن اختصاص دادیم که سقف فروش بلیت 20 عدد بود نتوانست به اندازه نیمی از این رقم هم فروش داشته باشد. روز سه‌شنبه این فیلم سینمایی در مگامال با وجود اختصاص سه سانس تنها 18 بلیت فروخت و در بین 11 فیلم، هفتمین فیلم شد. روز چهارشنبه 12 نفر به دیدن این فیلم آمدند، پنج‌شنبه در سه سانس تنها 7 بلیت فروخت و روز جمعه تنها 23 نفر به دیدن «حکم تجدیدنظر» آمدند که آماری بسیار ضعیف است و فکر می‌کنم در هفته‌های آینده که فیلم‌هایی چون «بی همه چیز» هم اکران می‌شوند میزان فروش این آثار به مراتب کمتر می‌شود. در هفته‌ای که گذشت بین فیلم‌های تازه اکران شده «آتابای» توانست فروش نسبتاً خوبی در سینمای مگامال داشته باشد.

انتهای پیام/