شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محرم#علیپور#سینماحقیقت

«محرم» مستندی پرتره از شهید محرم علیپور است/ سینماحقیقت برای مستندسازان زحمت کشید

مقدس با اشاره به مستند «محرم» و حضور در بخش شهید آوینی سینماحقیقت گفت: «محرم» مستندی پرتره و زندگینامه شهید محرم علیپور است که از زبان خانواده و هم‌رزمان او بیان می‌شود.

«مرتضی مقدس» کارگردان مستند «محرم» که در بخش مسابقه شهید آوینی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره علت نامگذاری این فیلم که داستان زندگی شهید محرم علیپور است، اظهار داشت: نام مستند «محرم» برگرفته از ماه تولد و نام شهید محرم علیپور است.

وی با تاکید براینکه همیشه دغدغه ساخت آثاری درباره شهدای مدافع حرم را داشته‌ام و به همین دلیل به این موضوع پرداختم، گفت: ارادت محرم علیپور به امام حسین (ع)، دفاع از حرم حضرت زینب (س) و راهی که در پیش می‌گیرد علت پرداختن من به این شهید بود، از طرف دیگر می‌خواستم با ساخت «محرم» به نوعی الگویی را به جوانان معرفی کنم.

مقدس به روایت مستند خود اشاره کرد و افزود: «محرم» مستندی پرتره و زندگینامه شهید محرم علیپور است که از زبان خانواده و هم‌رزمان او بیان می‌شود، در خلال این مستند از اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد، حضور در اردو‌های راهیان نور، تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌های این شهید پیش از شهادت استفاده کرده‌ایم.

این کارگردان درباره علت شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» گفت: هدف من از حضور در جشنواره «سینماحقیقت» برنده شدن نیست، بلکه دیده شدن فیلم توسط مردم است. این جشنواره در سال‌های گذشته برای سینمای مستند بسیار زحمت کشیده است. مستندسازانی وجود دارند که گمنام هستند و امیدوارم به زودی دیده شوند.

کارگردان «گردون همت» در پایان درباره بخش شهید آوینی گفت: بخش شهید آوینی باعث می‌شود موضوعات مربوط به خط سیر شهید آوینی، زندگی و تفکر او لابه‌لای سایر بخش‌های جشنواره گم نشود، این بخش باعث می‌شود که اینگونه آثار بیشتر دیده شوند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121