به گزارش برنا؛ محدودیت ترددهای بین شهری، یکی از محدودیت‌هایی بود که همزمان با شیوع کرونا اعمال شد و براساس این محدودیت ورود و خروج «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در صورت تخطی از این محدودیت، برای شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و برای شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه اعمال می‌شد. خوشبختانه طی دو روز گذشته تمامی استان‌ها و شهرهای کشور از حالت قرمز خارج شده و تمامی شهرها در وضعیت نارنجی، زرد و آبی هستند. اگر قرنطینه هوشمند که هنوز در قرارگاه عملیاتی کرونا در حال بحث و بررسی است به طور کامل اجرا شود محدودیت‌های تردد بین شهری با وضعیت فعلی لغو خواهد شد.

سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره آخرین وضعیت ترددهای بین شهری، گفت: درحال حاضر شهر قرمز نداریم اما منع تردد «از» و «به» شهرهای نارنجی مانند سابق اجرا می‌شود. امیدواریم این شهرها نیز زرد شده تا بتوانیم محدودیت‌ها را برداریم و منعی برای تردد نداشته باشیم.

وی درباره لغو محدودیت‌های تردد بین شهری با اجرای قرنطینه هوشمند، گفت: هنوز قرنطینه هوشمند اجرایی نشده و این طرح مراحل پایانی خود را بگذارند به مرحله اجرا خواهد رسید و درحال حاضر به صورت مکانیزه ترددهای بین شهری رصد می‌شود.

سردار حسینی ادامه داد: سفر به شهرهای نارنجی مانند گذشته 500 هزار تومان جریمه دارد و همچنان محدودیت‌های بین شهری وجود دارد پس مسافران در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ فرمانداری تهران هم اعلام کرده بود برای ترددهای بین شهری به دلیل وجود شهرهای نارنجی در کشور همچنان مجوز تردد الزامی است و شهروندانی تهرانی می‌توانند برای سفرهای ضروری خود از فرمانداری مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام// 3