به گزارش برنا، سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان ایران به رقابت های جهانی اسپانیا که با حضور دکتر سید حمید سجادی در تالار هندبال شهید سلیمانی برگزار شد ، حمایت های وزیر ورزش و جوانان از ورزش بانوان را ستود و از حمایت های وی به عنوان پشتوانه عظیم برای توسعه ورزش بانوان نام برد .

دکتر مریم کاظمی پور ،سهمیه ی حضور تیم ملی بانوان در رقابت های جهانی را ستود و اظهار داشت : تیم ملی هندبال بانوان رقابت های خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا سپری کرد و با شکست حریفان آسیایی برای اولین بار به عنوان یک رشته تیمی بانوان از ایران جواز حضور در رقابت های جهانی را بدست آورد که نوید دهنده آینده روشن هندبال بانوان ایران است .

وی  ادامه داد : هندبال بانوان ایران شایستگی خود را به منصه ظهور رسانده و راهیابی آنها به رقابت های جهانی بیانگر ظرفیت این رشته برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هم هست که تمام تلاش خود را در راستای دفاع و حمایت از این تیم برای راهبایی به این رویداد انجام خواهم داد و امیدوارم درهای راهیابی به بازی های آسیایی در رشته های تیمی بانوان از ورزش هندبال باز شود .

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اهمیت حضور فرهنگی تیم ملی هندبال بانوان ایران در رقابت های جهانی را هم مورد توجه قرار داد و‌تصریج کرد : آنچه فراتر از همه موارد اهمیت دارد و از این تیم یک قهرمان ساخته است ، حجاب تیم ملی هندبال بانوان ایران است که تنها تیم محجبه در رقابت های جهانی محسوب می شود که برای تک تک اعضای این تیم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .

دکتر کاظمی پور ، برنامه های استعدادیابی فدراسیون هندبال را هم ستود و اظهار داشت : فدراسیون هندبال در زمینه استعداد یابی برنامه های بسیار خوبی را به مرحله اجرا رسانده تا جاییکه تیم های رده های سنی پایه به خوبی شکل گرفته و می تواند نسل جدیدی از هندبالبست ها را نوید دهد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش ، فرایند انتخاب تیم ملی هندبال بانوان را ستود و تصریح کرد : این تیم ، واقعا یک تیم ملی است و شایسته های تیم ملی از سراسر کشور انتخاب شدند و بازیکنان، فقط از یک استان نیستند .

انتهای پیام//