شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#جدید#نخست وزیر#وزیر جدید#بیمار

رئیس جمهور بیمار چک "پتر فیالا" را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد

  • اخبار اروپا

  • رئیس جمهور بیمار چک "پتر فیالا" را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد

    رئیس جمهور چک که اخیرا تست کرونایش مثبت شده بود و تازه از بیمارستان مرخص شده است طی مراسمی رسمی از پشت حصار پلاستیکی "پتر فیالا" را به عنوان نخست وزیر جدید جمهوری چک منصوب کرد.

    به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "میلوش زمان"، نخست وزیر جکهوری چک که اخیرا تست کرونایش مثبت شده بود و بعد از بستری در بیمارستان مرخص شده است طی حکمی رسمی "پتر فیالا"، رهبر حزب "ائتلاف با هم" که در انتخابات سراسری اکتبر گذشته پیروز شده بود را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب کرد.

    انتصاب فیالا به عنوان نخست وزیر جدید جمهوری چک به دلیل بستری شدن رئیس جمهور در بیمارستان با تاخیر برگزار شد و وی برای رعایت جوانب احتیاط از داخل یک حصار پلاستیکی این مراسم را برگزار کرد.

    "زمان" در مراسم پخش تلویزیونی اعلام کرد که می خواهد دیدارهای خود با نامزدهای تصدی پست های وزارت دولت بعدی را حداکثر تا 13 دسامبر به پایان برساند. وی گفت: پس از آن می توانیم برای انتصاب دولت آماده شویم.

    فیالا هم اعلام کرد: ما به زودی یک دولت پایدار و قدرتمند خواهیم داشت.

    وضعیت جسمانی میلوش زمان از مهر ماه سال جاری تاکنون رو به وخامت گذاشته و چندین بار راهی بیمارستان شده است.

    رسانه‌های محلی جمهوری چک اما طی روزهای اخیر از حال مساعد وی خبر داده و اعلام کردند که وی قادر به ادامه وظایف خود به عنوان رئیس جمهور چک است.

    مقابله با بحران کرونا از بزرگترین چالش های پیش روی دولت جدید در این کشور است.

    شرایط کرونایی در جمهوری چک بسیار دراماتیک است. این کشوراروپای شرقی در حال حاضر یکی از بالاترین موارد ابتلا به کرونا در دنیا را دارد. یک مورد آلودگی به ویروس جدید اومیکرون هم در این کشور ثبت شده است.

    انتهای پیام/