شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت

باورنکردنی! تعیین قیمت وانت جدید آمیکو بر اساس سال تاسیس کارخانه!

گروه صنعتی آمیکو 3 سال پس از عرضه نسخه دنده ای پیکاپ آمیکو آسنا و با توجه به ورود رقبای هم قیمت جدید با پیشرانه های قوی تر، ناگزیر به عرضه نسخه توربوشارژ این خودرو با گیربکس اتوماتیک شد تا توان رقابت با دیگر رقبای چینی توربوی بازار را داشته باشد.
در ابتدا معرفی آسنا اتوماتیک توربوشارژ، یک اتفاق مثبت و شیرین در صنعت خودروی کشور بود، چرا که تا پیش از عرضه این خودرو قریب به اتفاق پیکاپ های چینی بازار کشور تنها با گیربکس دنده ای عرضه شده بودند، اما گروه آمیکو تصمیم گرفت تا با برگزاری یک مراسم معرفی در جمع رسانه ها، ورودی با شکوه تر به بازار برای این خودرو رقم بزند!

amico asena at turbo.webp

در مراسم مذکور اعلام شد آمیکو آسنای اتوماتیک با مشخصات فنی اعلام شده تنها در  100 دستگاه تولید خواهد شد و به نوعی این خودرو با مشخصات فعلی، اولین خودروی تولید محدود ایران خواهد بود، همین موضوع می توانست در کنار افزایش نگرانی در مورد چگونگی تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش خودروها در سالهای آتی، به نوعی انتخاب قیمت غیر رقابتی و نسبتا بالا برای این خودرو را توجیه کند!

amico seo.webp

اما مدیرعامل آمیکو در اقدامی جالب توجه، در سخنان خود حین معرفی این خودروی جدید، اعلام کرد قیمت آمیکو آسنای اتوماتیک پس از بازار سنجی، با توجه به سال تاسیس شرکت(1368) یک میلیارد و 368 میلیون تومان تعیین شده!
سخنانی حیرت انگیز که به نوعی نشانگر چگونگی اجرای جدیدترین متد تعیین قیمت در صنعت خودروی کشور بود!

amico asena automatic turbo.webp

همانطور که اشاره شد، آمیکو آسنای اتوماتیک با قیمت 1 میلیارد و 368 میلیون عرضه خواهد شد، این در حالی است که آمیکو آسنای دنده ای قیمتی در محدوده 950 میلیون تومان دارد و رقبای دنده ای دیگر این خودروها نظیر مکث کلوت ماموت خودرو، یواز پاتریوت سروش دیزل و کی ام سی T8 کرمان موتور همگی قیمتی در محدوده 850 تا 950 میلیون تومان دارند، شاسی بلند دایون Y5 ایلیا موتور نیز تنها چینی آفرودر با گیربکس اتوماتیک است که بنا بر اخبار واصله، با قیمت 890 میلیون تومان به بازار خواهد آمد، این یعنی آمیکوی اتوماتیک با نزدیک ترین رقیب صفر کیلومتر خود بیش از 400 میلیون تومان اختلاف قیمت دارد!

amico pickup.webp
مایوس کننده است! اما مطمئن باشید در صورت عدم اصلاح این مدل قیمت گذاری، در آینده شاهد قیمت گذاری خودروها با بهانه بازار سنجی و بر اساس وزن آنها و با نرخ طلا خواهیم بود! نظر خود در مورد روش آمیکو در مورد تعیین قیمت آمیکو آسنا اتوماتیک را با ما در میان بگذارید!