شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هندبال#مسابقات جهانی

پاکدل: ایران اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی هندبال بانوان است

  • اخبار والیبال|بسکتبال|هندبال

  • پاکدل: ایران اولین تیم محجبه در 25 دوره مسابقات جهانی هندبال بانوان است

    رئیس فدراسیون هندبال گفت: ایران اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی است که این یک افتخار محسوب می‌شود.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات جهانی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان کمی تا مسابقات قهرمانی جهانی داشتیم و به این دلیلی که مسابقات آسیا نسبت به سایر قاره‌های دیگر کمی دیرتر شروع شد، همین تاخیر باعث لغو میزبانی کره جنوبی شد.

    وی افزود: بعد از اعزام به اردن، تعدادی از بازیکنان به کرونا مبتلا شدند و ما تنها توانستیم دو اردو داشته باشیم. برای اردوهای تدارکاتی تلاش زیادی کردیم، اما به هر دری زدیم، به در بسته خوردیم. تیم‌های اروپایی برنامه زمان بندی خود را از ماه‌ها قبل می‌بندند. حتی با قزاقستان و ازبکستان صحبت کردیم که به ایران بیایند تا بازی کنیم، اما در واقع نتوانستند بیایند. تنها سوریه بود که دیدیم در این بازه زمانی این دیدار به ما کمک نمی‌کند.

    رئیس فدراسیون هندبال گفت: کادر فنی و بازیکنان تلاش خود را در اردوی آخر می‌کنند. سه روز دیگر تیم به اسپانیا اعزام می‌شود‌. این تیم اولین تیم محجبه در 25 دوره مسابقات جهانی است که یک افتخار محسوب می‌شود. امیدوارم که بازیکنان از فضایی که ایجاد شده، بهره کافی را ببرند.

    پاکدل در خصوص هزینه‌های اعزام به اسپانیا گفت: بودجه ما هم از کمیته و هم از وزارت مشخص است. فضای کشور هم اکنون در شرایط سخت اقتصادی است و در زمینه تامین ارز مشکلاتی داریم. امیدوارم دولت هم نگاه ویژه به ورزش داشته باشد.

    وی عنوان کرد: هم رئیس کمیته و هم وزیر ورزش حمایت کافی و لازم را داشتند و خواهند داشت  و قول داده بودند که پاداش و هدیه‌ای بدهند. بر همین اساس امروز قرار است در مراسم بدرقه این پاداش داده شود. هزینه‌ها را برآورد کافی ندارم.

    پاکدل به دیدار مانوئل فرناندز سرمربی تیم ملی مردان از تمرین تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: درخواست رزمگر از فرناندز بود که در بحث فنی مشاوره بدهد. مانوئل هم در اکثر تمرینات حضور داشت و در جاهایی که نیاز بود، مشاوره لازم را داد.

    انتهای پیام/