شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#امام حسین#فرهنگ#حسین (ع)#امام حسین (ع)
نشست تخصصی شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس|

شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس زمینه‌ساز پرورش قهرمانان در مقاومت اسلامی است

سردبیر روزنامه الحراک عراق در نشست تخصصی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و فرهنگ مقاومت در عراق گفت: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، در سرزمین امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و شهادت آن‌ها زمینه‌ساز پرورش قهرمانان در مقاومت اسلامی است.
خبرگزاری میزان - نشست تخصصی «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و فرهنگ مقاومت در عراق»، عصر امروز توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار شد.

«عادل حسونی العرداوی»، «راضی المترفی» سردبیر روزنامه الحراک عراق و «رعد الشویری» مشاور رسانه‌ای مؤسسه الرای العراق و «عبدالمنتعم ناصر علی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عراقی در این نشست حضور داشتند.

سردبیر روزنامه صوت البغداد در این نشست، گفت: این جلسه‌ها، فرصتی مناسب برای ماست، تا بتوانیم با ستون‌های پژوهشی، آموزشی و علمی ایران اسلامی دیدار داشته باشیم، تا بتوانیم دیدگاه‌های خود را منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور برادر ماست، اضافه کرد: این جلسات، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مربوط به مقاومت را در بر می‌گیرد، ایران و عراق در یک سنگر قرار دارند و سنگر ما، قابله با ظلم و ستم و مقابله با دشمن مشترک است.

وی شهادت شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را فصل فداکاری و ایثار در مقاومت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: آن‌ها به شهادت رسیدند تا کلمه حق همواره متعالی بماند و این عزیزان، نماد مقابله با شر و بدی هستند و این جنایت ترامپ دیوانه، خسارت جبران ناپذیری داشت.

حسونی العردانی با بیان بر اینکه مقاومت اسلامی با شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس خسارت بزرگی دید، بر پرورش قهرمانانی در مکتب این شهدا در آینده جبهه مقاومت تأکید کرد و افزود: راه آن‌ها نه تنها در منطقه، بلکه در سطح جهان ادامه دارد.

سردبیر روزنامه صوت البغداد به درخشش ابدی نام شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در سراسر جهان اشاره کرد و مقاومت را دفاع از اسلام و عقیده دانست و تصریح کرد: مقاومت اسلامی، جریانی برای دفاع از اسلام و عقیده‌ای است که به آن ایمان داریم.

راضی المترفی نیز در این نشست با بیان اینکه فرهنگ مقاومت با شهادت سرداران اسلام، تقویت می‌شود، گفت: شهدا تا ابد سرافراز و سربلند هستند و ایثار را به حد اعلا می‌رسانند.

سردبیر الحراک عراق به اینکه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، از نخبگان مقاومت اسلامی بودند، تأکید کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، در سرزمین امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و شهادت آن‌ها زمینه پرورش قهرمانان در مقاومت اسلامی است.

«عبدالمتنعم ناصرعلی» نیز در این نشست، با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس با خون پاک خود، تاریخ را رقم می‌زنند، گفت: قهرمانی و حماسه آفرینی این شهدا ماندگار است.

وی با اشاره به جریان فرهنگی در عراق در راستای انعکاس شخصیت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، افزود: برخی از شعرای عراقی دو دیوان شعر مربوط به شخصیت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گرداوری کردند.

روزنامه‌نگار عراقی شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را دو الگوی وحدت دو ملت دوست ایران و عراق دانست و بر شخضیت این سرداران شهید به عنوان مجاهدان راه دفاع از مظلومان جهان تأکید کرد.

روزنامه‌نگار عراقی با بیان اینکه آیندگان راه شهدا به ویژه راه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نکنند، تصریح کرد: تمام زمین با شهادت این عزیزان سیاه پوش شد و فرهنگ مقاومت تا پیروزی نهایی باید استمرار دارد، ان شاءالله.
 
  • سردار حاجی زاده: ماجراجویی علیه ایران در هر سطح را با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهیم ساخت

  • انتهای پیام/