شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی

قالیباف: همدلی و هماهنگی موجود میان سران سه‌قوه باید منجر به هم‌افزایی و کارآمدی در کشور شود

  • اخبار مجلس و دولت ایران

  • قالیباف: همدلی و هماهنگی موجود میان سران سه‌قوه باید منجر به هم‌افزایی و کارآمدی در کشور شود

    رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کشور باید بر روی مشکلات و کاستی‌ها در سطح سه قوه متمرکز شویم و به یک فهم مشترک در اولویت‌ها و در پیاده سازی و اجرا برسیم، تصریح کرد: دستیابی به این مهم می‌تواند همه ظرفیت‌های موجود در کشور را شکوفا کند.

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در جریان نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان عالی قضایی که عصر امروز در صحن مجلس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بدون مقدمه چند نکته‌ای را عرض می‌کنم. اولین نکته اینکه با بررسی که انجام شده برای اولین بار است که جلسه‌ای به این شکل  بین قوه مقننه و قضاییه تشکیل می شود که باید آن را به فال نیک گرفت و حتما با برگزاری این جلسه به نقاط ضعفی می رسیم که در ادامه کار این ایرادات را رفع خواهیم کرد. 

    وی افزود: امروز در همه گفته ها به حق اینگونه است که هر سه قوه با هم هماهنگ و هم دل هستند ولی این موضوعی لازم هست ولی کافی نیست. این هماهنگی باید منجر به هم افزایی و کارآمدی باشد آنهم برای ذی نفعان و این ذی نفعان هم جز مردم کسی نیست.  اگر جلسه بگذاریم و بحث کنیم ولی خروجی جلسات ما آثار ملموسی در زندگی مردم نداشته باشد باید بازگردیم و تجدید نظر کنیم منتها مسئله این است که دیگر فرصتی برای بازگشت و تجدید نظر کردن وجود ندارد و مردم بیش از هر زمان دیگری به کارآمدی یکایک ما نیازمند هستند. 

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من نه به عنوان یک خدمتگذار در قوه مقننه بلکه به عنوان یک نماینده مردم و شهروند از آقای اژه ای تشکر می‌کنم که از روزی که سکان قوه قضاییه را در دست گرفتند با توجه به طول دوران خدمت در قوه قضاییه تسلط خوبی بر تشکیلات دستگاه قضایی و آیین‌های رسیدگی داشته‌اند  و همچنین روحیه میدانی و جهادی ایشان که در صحنه حاضر می‌شوند قابل تقدیر است و این فرصتی است برای همه ما که بتوانیم طرح تحول مدنظر را محقق کنیم. 

    قالیباف با بیان اینکه ما در کشور باید بر روی مشکلات و کاستی‌ها در سطح سه قوه متمرکز شویم و به یک فهم مشترک در اولویت‌ها و در پیاده سازی و اجرا و حل مشکلات برسیم، تصریح کرد: دستیابی به این مهم می‌تواند همه ظرفیت‌های موجود در کشور را بدرستی شکوفا کند.  امروز در کشور سه مشکل داریم که با اولولیت باید به این سه مشکل رسیدگی کنیم. اول مشکل اقتصادی، دوم مشکل آب و سوم مسئله جمعیت است. 

    وی افزود:  امروز در بخش قابل توجهی از کشور آب شرب در روستاها با تانکر جابه جا می شود و از منظر جمعیت نیز با چالش‌هایی از جمله در حوزه موالید،‌ مهاجرت و اختلاف طبقاتی مواجه هستیم که هر روز نیز بیشتر می‌شود. 

    رئیس مجلس با بیان اینکه ریشه این سه مشکل در ناترازی است که وجود دارد و این ناترازی زاییده تصمیمات ما مسئولان است، گفت:  در حوزه مسائل اقتصادی وقتی حرف از ناترازی می‌زنیم  به معنی آن است که تکلیفمان در حوزه بخش خصوصی روشن نیست. به هر حال ما مالکیت خصوصی را باید محترم بشماریم و به سرمایه گذار باید فرصت بدهیم. وقتی حرف از خصوصی سازی می‌زنیم باید در پس گرفتن آن مطمئن باشیم که فسادی اتفاق افتاده و بعد مسیر درست را برای آن انتخاب کنیم و پیش ببریم.

    وی افزود:‌ وقتی حرف از حل مشکلات اقتصادی می زنیم باید به فکر تولید ثروت در کشور باشیم. باید نقدینگی لجام گسیخته‌ی بیش از 4 هزار هزار میلیاردی که وجود دارد به سمت زیرساخت ها و سرمایه گذاری و تولید برود نه اینکه به سمت سوداگری و دلالی‌ها روانه شود که البته این حل این مسائل نیازمند اتخاذ تصمیمات سختی است. 

    خبر در حال تکمیل است....

    انتهای پیام/