شهر خبر

نظام تعلیم و تربیت دچار اختلال شده است

  • اخبار فرهنگیان و مدارس

  • نظام تعلیم و تربیت دچار اختلال شده است

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدت‌هاست نظام تعلیم و تربیت تا حدودی دچار اختلال شده است، گفت: آموزش و پرورش فضای خوبی برای تمدن‌سازی است.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یوسف نوری در دیدار با شورای معاونان و مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از این که پس از وقفه کوتاهی، دوباره به آموزش و پرورش بازمی‌گردم، بسیار خرسندم.

    وی با اشاره به این که خوشبختانه تمام نمایندگان مجلس با وزیر شدن یک معلم موافق بودند، گفت: تمام همکاران به نوعی برای آموزش و پرورش زحمت کشیدند و من از زحمات تک تک آنها قدردانی می‌کنم.

    وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ایامی که در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش خدمت کردم، به مناطق محروم و دورافتاده سفر کرده و از نزدیک شرایط و وضعیت آن مناطق را بررسی می‌کردم پس از آن هم در زمانی که به ظاهر از فضای آموزش و پرورش دور بودم، بازهم به همراه برخی از دوستان بسیجی، به مناطق جنگ‌زده و محروم سفر کرده و پیگیر مشکلات آموزشی آن مناطق شدم لذا در طول این مدت حتی یک ماه هم آموزش و پرورش را رها نکردم.

    وی، آموزش و پرورش را فضای خوبی برای تمدن‌سازی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن‌سازی، اشاره کردند و من نیز بر این باورم که بستر تمدن نوین اسلامی، قطعاً آموزش و پرورش است.

    نوری با اشاره به این که سرمایه‌های عظیمی در آموزش و پرورش موجود است، گفت: مدت‌هاست که نظام تعلیم و تربیت به دلایل مختلف مانند «دغدغه ملی نشدن»، «عدم ترویج گفتمان نظام تعلیم و تربیت» و ... تا حدودی دچار اختلال شده است، باید کارها را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم تا مدیون شهدا، به ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم نباشیم و این اختلالات را حل کنیم.

    وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از رئیس جمهور، اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که به آموزش و پرورش دغدغه‌مندتر از سایر نهادها توجه دارند و به مسائل آن رسیدگی می‌‌کنند.

    انتهای پیام/