شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#کنگره آمریکا#دولت بایدن

این‌بار کنگره آمریکا دولت بایدن را نگران کرد

دولت بایدن در برابر اقدام کنگره برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پروژه نورد استریم ۲ در حالی مقاومت می کند که همزمان برای اتخاذ سیاست سختگیرانه در قبال مسکو تحت فشار است.

این‌بار کنگره آمریکا دولت بایدن را نگران کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای هیل، دولت واشنگتن اخیرا اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه یک شرکت روسی در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ اعمال کرده است؛ پروژه‌ای که یک اولویت راهبردی برای روسیه محسوب می شود و آلمان نیز در آن منفعت های اقتصادی دارد.

اما منابع آگاه اعلام کردند که تیم بایدن نگران است در صورت تداوم تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم ۲ آلمان  یک متحد مهم اروپایی واشنگتن در روند مقابله با تغییرات اقلیمی و همچنین محدود کردن نفوذ جهانی چین، موضع منفی در قبال کاخ سفید در پیش بگیرد.

در پروژه نورد استریم ۲  روسیه خط لوله گاز را بدون عبور از خاک اوکراین، به اروپا انتقال می دهد.

در این میان دولت بایدن نیز در دوراهی سختی قرار گرفته است، از سویی مراقب به خطر نیفتادن منافع اقتصادی آلمان در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ بوده و از سوی دیگر برای پاسخ به تحرکات روسیه نزدیک مرز با اوکراین تحت فشار است.

مشاوران در سنای آمریکا اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از سناتورهای دموکرات خواسته تا مانع از تصویب بند جدید تحت حمایت جمهوری خواهان ارشد با هدف اعمال تحریم های بیشتر علیه پروژه نورد استریم ۲ شوند.

تحت این بند جدید  شرکت هایی که در آزمایش و تایید عملکرد این پروژه فعالیت دارند نیز تحت تحریم قرار می گیرند.

۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ کاملا تکمیل شده است.

شالوده عملیات احداث خط لوله نورد استریم ۲ در سال ۲۰۱۸ ریخته شد. طول این خط لوله ۱۲۳۰ کیلومتر است و قرار است سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

حال مشخص شده است که آلمان گواهینامه نورد استریم ۲ را به حال تعلیق درآورده است. همچنین آلمان اعلام کرده است که به منظور تمدید این گواهینامه، اپراتور نورد استریم ۲ باید اساسی سازمانی مطابق به قوانین آلمان داشته باشد.

پروژه نورد استریم ۲ حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

اوکراین و لهستان کشورهای تزانزیت کننده گاز روسیه به اروپا مخالفان سرسخت طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ هستند و بارها از غرب و اروپا خواستار تحریم این طرح و شرکت های مشارکت کننده در آن شده اند.  

وبگردی