شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد#فلسطین#مسئولیت

جنبش جهاد اسلامی خواستار شد؛

ضرورت مقابله قدرتمند با هتک حرمت مسجد ابراهیمی

ضرورت مقابله قدرتمند با هتک حرمت مسجد ابراهیمی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره بازدید رئیس رژیم صهیونیستی از مسجد ابراهیمی در الخلیل هشدار داد و مسئولیت پیامدهای این اقدام خصمانه را متوجه تل آویو دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره بازدید رئیس رژیم صهیونیستی از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل هشدار داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوارغزه در واکنش به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به الخلیل و بازدید از مسجد ابراهیمی که قرار است امروز انجام شود، اعلام کرد: این اقدام، خصمانه است و باید با قدرت با آن مقابله شود. یادآوری می‌کنیم انتفاضه الاقصی در واکنش به بازدید «آریل شارون» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی شعله ور شد.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به این سفر واکنش نشان داد و اعلام کرد: بازدید هرتزوگ از مسجد ابراهیمی، موافقت رسمی با اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست است. ما مسئولیت کامل این تجاوزات و نتایج آن بر امنیت منطقه را متوجه رژیم اشغالگر می‌دانیم.

«محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان هم درباره بازدید رئیس رژیم صهیونیستی از مسجد ابراهیمی به مناسبت عید «الانوار» یهودیان هشدار داد و افزود: این اقدام، بیانگر موضع گیری خصمانه و نژادپرستانه تل آویو علیه ملت فلسطین و تحریک احساسات آنها و احساست میلیون‌ها انسان در کشورهای عربی و اسلامی است که مسجد ابراهیمی برای آنها مقدس است. این اقدام در راستای سیاست خصمانه شهرک سازی رژیم صهیونیستی قرار دارد و هر گونه احتمال تحقق صلح عادلانه را بر اساس مشروعیت بین المللی تضعیف می‌کند.