به گزارش برنا، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر نفت مسجید سلیمان از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) اظهار داشت: مقابل تیمی بازی داریم که جوان و دونده است و شرایطی دارد که می‌خواهد امتیاز بگیرد. بازی‌های خوبی را در شش دیدار قبلی از نفت دیده‌ایم و باید خیلی تمرکز خوبی داشته باشیم تا ضمن ارائه یک دیدار خوب، سه امتیاز را کسب کنیم.

وی افزود: شرایط جدول هم برای ما و هم برای نفت مسجد سلیمان حساس است و به هیچ عنوان دوست نداریم در بازی‌های خانگی امتیاز از دست بدهیم. پس از بردن نفت آبادان از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کردیم و به دنبال نمایش یک بازی خوب هستیم و باید با گردش توپ، بازی را مدیریت کنیم تا مثل بازی قبلی، شناور، پرسرعت و منطقی بازی کنیم تا از لایحه‌های دفاعی حریف رد شویم.

سرمربی پرسپولیس درباره در نظر گرفتن ملاحظاتی به خاطر بازی دربی که در هفته هشتم برگزار می‌شود، گفت: قطعا ربی روی این بازی تاثیر نمی‌گذارد و با تمام قوا برابر نفت مسجدسلیمان قرار می‌گیریم. از بازیکنانم می‌خواهم خیلی محکم مقابل حریف بازی کنند. بازی نیست که به خاطر دربی بخواهیم شل بازی کنیم و امتیاز از دست دهیم. هم این بازی و هم دربی ۳ امتیاز دارند و به فکر گرفتن امتیازهای کامل هستیم. کسی که بخواهد برای داربی شل بازی کند و مثلا کارت نگیرد، کاری غیرحرفه‌ای است و باید با تمام قوا به مصاف حریف برویم.

سرمربی پرسوپلیس در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات مالی پرسپولیس و نارضایتی بازیکنان از گرفتن تنها ۵ درصد از مبلغ قراردادشان خاطرنشان کرد: قبل از بازی شاید جای این صحبت‌ها نباشد اما حق این بازیکنان این نوع برخورد نیست. آن ها از همه چیز خود برای سربلندی پرسپولیس گذشته‌اند. عجیب است بعد از ۵ قهرمانی این مشکلات برای پرسپولیس وجود داشته باشد. چه کار باید می‌کردند که نکردند؟ بازیکنان زندگی و خرج و مخارج دارند و درآمدشان فقط از فوتبال است. اعتراض کردن بازیکنان نسبت به دریافت قراردادشان و این که بعضی‌ها در این مورد صحبت می‌کنند، حربه‌ای شده تا این مسائل را توجیه کنند اما این بازیکنان نیاز به امکانات و رسیدگی خوب دارند. الآن دو ماه است که برای زمین تمرین نامه دادیم و شفاهی گفتیم اما زمین تمرین مناسبی نداریم و با همین کیفیت تمرین، وارد مسابقه می‌شویم. ۳ هفته است بازیکن گرفته‌ایم و فقط تمرین می‌کنند و نمی‌توانند به خاطر پنجره بسته بازی کنند. چرا این اتفاقات فقط برای پرسپولیس می‌افتد؟

او درباره حمایت وزارت ورزش از باشگاه گفت: همه از مشکلات پرسپولیس خبر دارند. از مدیر و وزیر گرفته تا خبرنگار و مردم. باید اراده‌ای باشد تا این مشکلات حل شد.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی نرسیدن به عبدی گفت: مشکلی وجود ندارد و او مثل پسر من است. عبدی بازیکن با معرفت و خوبی است و عملکرد فنی خوبی داشته است.

گل محمدی درباره داوری کوپال ناظمی افزود: من همیشه از داوران حمایت کرده‌ام و امروز هم حمایت می‌کنم. باید اجازه دهیم داوران کار خود را بکنند و هیچ داوری به دنبال این نیست که بخواهد حق را ناحق کند. وقتی تصمیمات این ۶ هفته را کنار هم می‌گذاریم، همیشه به ضرر ما بوده اما من ذهنم را منفی نمی‌کنم و باید به آن‌ها بیشتر اعتماد شود زیرا امکانات آنها ضعیف است و باید فضایی را آماده کنیم تا با آرامش بیشتری سوت بزنند.

وی در مورد اینکه پرسپولیس شرایطی مانند فصل گذشته دارد و پس از برتری مقابل صنعت نفت تا چه اندازه به روند فصل قبل امیدوار است عنوان کرد: شروع فصل با مشکلات زیادی مواجه شدیم که یکی از عوامل آن تأثیری بود که نتیجه بازی با الهلال روی پرسپولیس گذاشت. با توجه به آن اتفاق که در پرواز تیم افتاد، از لحاظ روحی و روانی شرایط خیلی خوبی نداشتیم، حتی در بازی ابتدایی که برنده شدیم، از کار فنی تیم‌مان راضی نبودند. پس از آن به مسابقه در سه دیدار نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم. البته توانستیم هفته قبل خود را پیدا کرده و باید بگویم دیدارهایمان در شش هفته ابتدایی سخت بود و قرعه راحتی نداشتیم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: نمی‌گویم بازی‌های آینده ما راحت است اما نسبت به ابتدای فصل کار راحت‌تری داریم. دوست داریم این ریتم را حفظ کرده و می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. باید همان پرسپولیس همیشگی باشیم که هم خوب نتیجه می‌گرفت و هم بازی خوبی را ارائه می‌داد این هدف اصلی ما است.

وی در رابطه با وضعیت رضا اسدی و اینکه قرار است پس از نیمکت‌نشینی در صنعت نفت از این بازیکن در پست دیگری استفاده کند، گفت:  او یک سال از بازی‌ها دور بود و شرایط مسابقه را نداشت ولی در دیدارهای قبلی وضعیت سختی را تحمل کرد و شرایط سختی را گذراند. شاید اگر هر بازیکنی جای اسدی بود چنین اتفاقی برایش رخ می‌داد اما روی همه بازیکنان به ویژه نفرات جدیدی که گرفته‌ایم حساب باز کردیم. قطعا در ادامه فصل می‌توانند به ما کمک کنند و شرایط بهتری به دست آورند.

 

انتهای پیام//