شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گلستان

لیلی گلستان، در حاشیه افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی در گالری‌اش، گالری گلستان با کشیده‌شدن حرف به رفاقت ۵۰ ساله‌اش با کیمیایی و احترامی که برای رفیقانش قائل است از جلال آل‌احمد به عنوان اولین عشق زندگی‌اش نام برد.

به گزارش هنر ام‌روز، نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی، کارگردان پیشکسوت و شناخته‌شده سینما، عصر روز جمعه، ۵ آذر ۱۴۰۰ در میان استقبال علاقه‌مندانِ او در گالری گلستان افتتاح شد؛ نمایشگاهی متشکل از ۲۱ تابلو که آن‌طور که لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان توصیف‌شان می‌کند «عنصر غالب‌شان تخیل و رنگ و دقیقا خودِ مسعود (کیمیایی)‌اند.»

لیلی گلستان به بهانه برگزاری این نمایشگاه به شوخی گفت: «مسعود دلش خواسته نقاشی بکشد و من هم دوست داشته‌ام برایش نمایشگاه بگذارم، به همین راحتی. من برای آقای کیمیایی هر وقت دلش بخواهد این‌جا نمایشگاه بگذارد، (با خنده و به شوخی) حتما این کار را در کمال پارتی‌بازی انجام می‌دهم. چون دوست عزیز من است و ما ۵۰ سال است که با هم دوستیم.»

او در ادامه صحبت که به احترام او به رفاقت، کشیده شده در مورد رفاقتش با زنده‌یاد جلال آل‌احمد و عدم توجهش به قضاوت دیگران چنین گفت: «من هیچ‌وقت به قضاوت دیگران کاری نداشته‌ام. من حرف خودم را می‌زنم و آن‌ها هم هر حرفی دل‌شان می‌خواهد بزنند.»

لیلی گلستان در جواب این که آیا هنوز هم آل‌احمد را دوست دارد، گفت «عاشقش هستم» و با خنده ادامه داد: «اولین عشق زندگی‌ام بود اما بعد که بزرگ‌تر شدم و توانستم کتاب‌هایش را بخوانم، واقعا عاشق نثرش شدم؛ نثر موجزِ عصبیِ تندوتیزش را بسیار دوست دارم و «مدیر مدرسه» را یکی از شاهکارهای ادبیاتِ فارسی می‌دانم و همین‌طور «سنگی بر گوری» را که چه‌قدر با آن گریه کردم. به هر حال آدم بزرگی بود.»

نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی تا ۱۷ آذر در گالری گلستان ادامه خواهد داشت.