شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تکواندو#تیم ملی#بازیکنان#اردوی تیم ملی

دهن‌کجی کمیته فنی فدراسیون تکواندو به قواعد مسابقات انتخابی

  • اخبار رزمی

  • دهن‌کجی کمیته فنی فدراسیون تکواندو به قواعد مسابقات انتخابی

    در حالی که پیش از این روند حضور نفرات به اردوی تیم ملی تکواندو اعلام شده بود اما باز هم کمیته فنی برخلاف نتیجه رقابت‌ها شرایط حضور برخی بازیکنان شکست خورده در اردو را فراهم کرد.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو روز گذشته با حضور 62 تکواندوکار در 8 وزن برگزار شد تا پس از مسابقات آزاد کشوری، استارت حضور تیم ملی در بیست و پنجمین دوره حضور در مسابقات قهرمانی جهان جدی‌تر خورده شود.

    در حالی که پیش از آغاز رقابت‌های روز گذشته، فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو پشت میکروفون قرار گرفت و اعلام کرد که بازیکنان فینالیست هر وزن به اردو دعوت خواهند شد و بازیکنان بعد از پایان انتخابی درخواست فرصت دیگر را نداشته باشند اما امروز با اعلامی رسمی فدراسیون تکواندو 25 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا تناقص در گفتار و رفتار کادرفنی تیم ملی دیده شود.

    دعوت 9 بازیکن بیشتر همراه با 16 فینالیست مسابقات انتخابی از سوی کمیته فنی بار دیگر نشان می‌دهد که رقابت‌های انتخابی تنها ملاک برای تعیین ترکیب تیم ملی نیست و قداعد بازی برای برخی بازیکنان تحت هر شرایطی قابل تغییر است. 

    در این شرایط و با این نحوه تصمیم‌گیری این سوال مطرح می‌شود که چه اصراری وجود داشت که مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی روز گذشته با این فشردگی برگزار و تا ساعت 22:30 شب نیز ادامه داشته باشد؟ وقتی قرار بود یک چهارم بازیکنان حاضر در مسابقات با هر معتار و معیاری به اردوی تیم ملی دعوت شوند، بهتر نبود با نظر کمیته فنی و کادرفنی تعداد بازیکن به اردو دعوت می‌شدند تا بر اساس سلیقه و نظر سرمربی تیم ملی ترکیب انتخاب شود و این فشار سنگین وجود نداشته باشد و از طرفی دیگر این همه حرف و حدیث پیش نیاید.

    اینکه برخی بازیکنان با وجود شکست در رقابت‌های گذشته همچنان از دید کادر فنی و کمیته فنی مستحق فرصت‌های بیشتر هستند، آیا اجحاف در حق سایر بازیکنان نیست؟ از طرفی طبق خبر اعلامی در سایت فدراسیون تکواندو، این 9 بازیکنان منتخب کمیته فنی برای حضور در تیم ملی هستند.  موضوعی که نیاز توضیح از سوی اعضای کمیته فنی را ایجاب می‌کند تا مشخص شود نظر سرمربی تیم ملی چقدر در دعوت این بازیکنان دخیل بوده است؟ کمیته فنی باید به صورت شفاف اعلام کند با چه متر و معیاری برخی بازیکنان شایسته دریافت فرصت‌های بیشتری هستند اما این فرصت برای سایر بازیکنان وجود ندارد. 

    به نظر می‌رسد با وجود تاکید بر اهمیت مسابقات انتخابی، همچنان کمیته فنی و کادر فنی نمی‌توانند به هر دلیلی چشم خود را روی برخی بازیکنان ببینند و با هر نتیجه‌ای شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنند تا این نفرات در اردو حضور داشته باشند. اتفاقی که قطعاً در آینده این بدعت را برای سایر بازیکنان شکست خورده نیز فراهم خواهد کرد تا آنها نیز توقع فرصت‌های بیشتری را داشته باشند و روند اعتراض به انتخاب بازیکنان ادامه داشته باشند و تیم ملی با حاشیه‌های خودساخته‌ای روبرو شود. 

    وقتی مجموعه‌ای به فرآیند برگزاری انتخابی برای انتخاب ترکیب خود می‌رسد، بهتر است به قواعد بازی نیز احترام بگذارد و هر بار با تصمیمات اینگونه موجبات حاشیه و اعتراض بازیکنان را فراهم نکند. اگر قرار نیست ملاک نتیجه مسابقات انتخابی باشد نیز بهتر است مجموعه فنی فدراسیون تکواندو انتخابی را برگزار نکند و مانند برخی رشته‌ها تبعات تصمیمات خود را بر عهده بگیرد. روش فعلی و قائل شدن امتیازات خاص برای برخی بازیکنان قطعاً در آینده مشکلات بسیاری برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد که دود آن به چشم تکواندوی ایران خواهد رفت.

    انتهای پیام/