به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین نکوداشت سازندگان فوتبال ایران با موضوع تقدیر از یک عمر تلاش صادقانه در راه ورزش با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از بزرگان فوتبال در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. 

این مراسم با اهداف زنده نگه داشتن یاد و نام مکاتب فوتبال، تکریم از مقام مربی و معلم، حفظ فرهنگ احترام به بزرگان و پیشکسوتان، تجلیل از مربیان سازنده فوتبال کشور، اهالی فرهنگ و قلم، مادران و همسران فداکار، داوران و فعالان حوزه مسئولیت اجتماعی در فوتبال برگزار شد. 

در این مراسم که با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال همراه بود از مسعود اسکویی، محمود مختاریان و جهانگیر کوثری به‌عنوان اهالی فرهنگ و قلم، تجلیل به عمل آمد.

مسعود اسکویی گوینده قدیمی رادیو ورزش در مصاحبه با برنامه از فوتبال چه خبر شبکه رادیویی ورزش درباره این مراسم گفت: کار زیبایی که در این مراسم شد، تجلیل از سه مادر فداکار از جمله مادر مرحوم علی انصاریان و مادر محمد پارسا بود که هم اکنون ۲۹ سال است زحمت فرزندش را می‌کشد.

گوینده پیشکسوت رادیو با بیان اینکه بهتر است از این همایش‌‌ها بیشتر برگزار شود، گفت: گله‌ای که دارم این است که باید شأن پیشکسوتان بیشتر در نظر گرفته شود. مادر محمد پارسا می‌گفت هیچ کس با ما تماس نمی‌گیرد و حال ما را نمی‌پرسد. آقای عزیزی خادم قول‌هایی دادند و امیدواریم به وعده‌هایشان عمل کنند. 

وی افزود: زمانی که نه باشگاهی و نه حتی پولی در فوتبال بود پیشکسوتان زحمت زیادی برای فوتبال کشیدند. این عزیزان با پای پیاده می‌آمدند ورزشگاه و تمرین می‌کردند و از مربی خود حرف شنوی داشتند. 

اسکویی در پایان بیان کرد: پیشکسوتان اگر می‌خواستند پول دربیاورند خیلی کارها بود که انجام دهند. خوب است که از این به بعد بیشتر به پیشکسوتان توجه شود.

انتهای پیام/