شهر خبر

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

نمایندگان اردبیل در ایجاد منطقه آزاد تجاری متفق هستند

نمایندگان اردبیل در ایجاد منطقه آزاد تجاری متفق هستند

اردبیل - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نمایندگان استان اردبیل در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری هم رای بوده و همه برای بهره‌مندی از مزایای این منطقه لحظه‌ شماری می‌کنند.

سید غنی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند مباحث مطرح شده با دید کارشناسی بوده اما با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از دبیر مناطق آزاد کشور دعوت کردیم تا در روزهای آینده با سفر به استان اردبیل اجرایی شدن منطقه آزاد را نهایی کرده و عملیات اجرایی را در شمال استان اردبیل شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های برجسته در منطقه بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی از لحاظ مرزی و همچنین داشتن گمرک، فرودگاه و تبادلات مرزی بخشی از این مناطق به عنوان محدوده منطقه آزاد تجاری مورد توجه قرار گرفته و شکل اجرایی آن را در اراضی ملی شاهد خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: همه اهالی استان قطعاً از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره‌مند خواهند شد و ما به راحتی می‌توانیم به مانند سایر استان‌ها از مزایای مناطق آزاد به شکل درست و صحیح به عنوان کانون تولید، صادرات و ایجاد اشتغال برای جوانان استان استفاده کنیم.

نظری افزود: با اجرایی شدن منطقه آزاد و اتصال راه آهن اردبیل – میانه به شمال استان، بخش عظیمی از تحولات اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان در شمال و جنوب این استان رقم خورده و ما به راحتی می‌توانیم از این ظرفیت در جهت توسعه پایدار استان با توجه به زیرساخت‌های موجود بهره‌برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام نمایندگان مجلس با رایزنی‌های انجام شده و تفاهم کامل سعی می‌کنند تا زمینه اجرایی شدن منطقه آزاد را در بهترین و شایسته‌ترین بستر اجرایی فراهم کنند که قطعاً به دور از اختلاف نظرها تلاشمان بر این خواهد بود تا همه مناطق استان از مزایا و برجستگی‌های منطقه آزاد و درآمدهای حاصل از آن بهره‌مند شوند.

نظری بیان کرد: در همه استان‌ها نقطه‌ای به عنوان محدوده اصلی منطقه آزاد محسوب شده و سایر مناطق از مزایای آن استفاده کردند که قطعاً در منطقه آزاد مصوب استان اردبیل نیز همین اتفاق رقم خواهد خورد تا بدون اختلاف نظر و یا نارضایتی بتوان کارهای اجرایی و عملیاتی را با تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به سرعت آغاز کرده و در این زمینه گام‌های جدی و عملی را برداشت.