شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصفهان

مسئله آب اصفهان با دعوا حل نمی‌شود

محمدتقی رهبر گفت: نباید اعتراض‌ها در اصفهان به سمت بی‌نظمی و اخلال برود. من سال‌ها نماینده مردم اصفهان بودم و همه با کشاورزان در ارتباط بودم و می‌دانم که این مردم چه‌قدر شریف هستند.

مسئله آب اصفهان با دعوا حل نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت اصفهان اصلا عادی نیست؛ از یک‌سو بحران بی‌آبی بر کشاورزان فشارهای زیادی وارد کرده است و از سوی دیگر اعتراضات در این شهر از حالت طبیعی خارج شده است.

محمدتقی رهبری، فعال سیاسی و نماینده دوره هفتم و هشتم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درباره اعتراضات اخیر مردم اصفهان به «نامه‌نیوز» گفت: «کشاورزان در روزهای گذشته با مسالمت تجمع کردند و بیانیه هم دادند تا مسئولان صدایشان را بشنوند که چنین هم شد. کشاورزان هم در کمال آرامش با صدور بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند به این امید که موضوع آب سامان داده شود و دولت بتواند به صورت عادلانه آب را توزیع کند. به هر حال می‌دانیم اکنون چهارمحال بختیاری هم مشکل آب دارد و باید تدبیری اندیشیده شود؛ بنابراین مطالبه مردم اصفهان به حق است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چرا مردم مطالبات خود را مطرح می‌کنند».

او ادامه داد: «اما در ادامه عده‌ای اخلال‌گر و آن هم پس از پایان تجمع کشاورزان وارد صحنه شدند و سعی کردند اعتراض به حق مردم و کشاورزان به سمت تنش ببرند. امام جمعه محترم اصفهان هم گفت که اینهایی که نظم شهر را برهم می‌زنند، از کشاورزان نیستند».

این نماینده پیشین اصفهان مطرح کرد: «مسئله آب با دعوا حل نمی‌شود. مطالبه آب یک حق است؛ چه از سوی مردم اصفهان، چه مردم چهارمحال بختیاری و چه خوزستانی‌ها اما نباید این اعتراض‌ها به سمت بی‌نظمی و اخلال برود. من سال‌ها نماینده مردم اصفهان بودم و همه با کشاورزان در ارتباط بودم و می‌دانم که این مردم چه‌قدر شریف هستند».

او همچنین بیان کرد: «امیدواریم که خداوند کمک کند و مشکل کم‌آبی به خصوص امسال که در خشکسالی هم به سر می‌بریم حل شود. مسئولان هم باید همت کنند تا آب به صورت عادلانه توزیع شود».

رهبر در پایان گفت: «حتما کشاورزان اخلال‌گر نیستند و در پی مطالباتشان هستند. هیچ‌کس نباید اجازه دهد که از اعتراضات به حق مردم سوءاستفاده شود. همه باید مرز اعتراض و اخلالگری را بدانیم و حساب مردم را از اخلال‌گران جدا کنیم».