عنایت آتشی، پیشکسوت بسکتبال، درباره برد تیم ملی ایران مقابل بحرین در پنجره نخست مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: آغاز این نوع مسابقات با توجه به اینکه تیم ملی کشورمان هنوز آن تجربه و هماهنگی لازم را ندارد، افت و خیزهایی را به همراه داشت. البته بحرین هم تیم خیلی قدری نیست که ما بخواهیم خودمان را مقابل آن ارزیابی کنیم. در کل بازی بدی را انجام ندادیم و 8 آذر هم در منامه بازی برگشت را مقابل بحرین انجام خواهیم داد که در این دیدار می توانیم منتظر دومین بردمان باشیم.

وی افزود: تیم ملی ایران یک سر و گردن از بحرین بالاتر است و فکر می کنم اینکه سرمربی بحرین به حضور تماشاگران در بازی برگشت اشاره کرده، بیشتر می خواهد جو را بهم بریزد وگرنه تیم بحرین با همین شرایط نه چندان ایده‌آلی که ایران دارد نمی‌تواند چه در زمین خودش و چه در ایران مقابل ما به پیروزی برسد. تیم ایران هنوز به شکل و ترکیب اصلی دست پیدا نکرده و برای این مسابقات هم نه اردوی زیادی داشتیم و نه بازی تدارکاتی برگزار کردیم ولی با این حال موفق شدیم اولین بردمان را به دست بیاوریم.

آتشی درباره عدم به کارگیری بازیکنان دورگه توسط کادر فنی جدید تیم ملی گفت: مطمئن باشید اگر به همین بازیکنان خودی اهمیت بدهیم قطعا بازی های بهتری را هم به نمایش خواهیم گذاشت. بازیکن دو رگه اگر توانایی این را دارد که جزو 5 نفر فیکس تیم باشد حضورش کمک کننده است اما در غیر این صورت نه. در المپیک دیدیم که برخی حضور داشتند که اصلا در اندازه تیم ایران نبودند. البته این لطف زیادی هم کار دستشان داد و بعد از المپیک هم در سن کم از بسکتبال خداحافظی کردند. این نوع بازیکنان به هر صورت دنبال یکسری موقعیت هایی بودند که به آن رسیدند و حالا دیگر نمی‌خواهند در کنار تیم باشند اما بسکتبال ما بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند به تیم کمک کنند. مانند سالار منجی که یک بازیکن جوان و با استعداد است. شک نکنید رفته رفته با بها دادن به این نوع بازیکنان می‌توانیم مقابل تیم‌های صاحب نام قاره هم نمایش مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام// 3