شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال جاری

مردم این کشور برای دومین بار در سال جاری به پای صندوق‌های رای رفتند

مردم الجزایر پس از برگزاری انتخابات مجلس، برای دومین بار در سالجاری و این بار برای انتخاب شوراهای شهر و استان پای صندوق های رای رفتند.

مردم این کشور برای دومین بار در سال جاری به پای صندوق‌های رای رفتند

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه «المیادین» انتخابات اعضای شوراهای شهر و استان در الجزایر دیروز (شنبه) در ساعت هشت به وقت محلی آغاز شد و مردم این کشور برای رای دادن به مراکز رای گیری هجوم بردند. 

بر اساس آخرین سرشماری اداره مستقل انتخابات، رای دهندگان حدود ۲۴ میلیون رای دهنده تخمین زده می‌شوند که باید نمایندگان خود را در سطح این شوراها برای مدت پنج سال از طریق الگوی جدید رای گیری انتخاب کنند. 

بر اساس قانون ۱۲ ژوئن به عنوان الگوی جدید انتخابات، رای دهندگان باید نامزد خود را در لیست باز و نه لیست ائتلافی با رای ترجیحی انتخاب کنند.  

در این انتخابات بیش از ۱۱۵ هزار نامزد برای شوراهای شهر و حدود ۱۹ هزار نامزد برای شوراهای استانی از بین حدود ۴۰ حزب سیاسی و لیست مستقل شوراهای شهرداری با یکدیگر رقابت می‌کنند.  

اداره مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که برای چهار شهرداری از بیش از یک هزار و ۵۰۰ شهرداری در سراسر الجزایر هیچ کس نامزد نشده است و برای این مشکل باید راه حل قانون اساسی و قانون مجلس مشخص شود.  

خاطرنشان می‌شود که الجزایر در اوایل سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بود که بر اساس اعلام «محمد شرفی» رئیس اداره مستقل انتخابات الجزایر، مشارکت مردمی در این انتخابات  ۳۰.۲۰ درصد بود.

وبگردی