شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

روسیه خیال اوکراین را راحت کرد

سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، ادعای آمریکا در مورد احتمال حمله نیروهای روسی به اوکراین را اقدام تبلیغاتی واشنگتن خواند و تاکید کرد حمله ای از جانب روسیه علیه اوکراین در دستور کار نیست.

روسیه خیال اوکراین را راحت کرد

به گزارش منیبان، نارشکین روز شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ اظهار داشت: خیال همه را آسوده می کنم؛ هیچ حمله ای (از طرف روسیه) به اوکراین صورت نخواهد گرفت. 

وی افزود: هر آنچه که پیرامون این موضوع (حمله احتمالی روسیه به اوکراین) رخ می دهد، اقدامات تبلیغاتی و شرورانه وزارت خارجه آمریکا است. این وزارتخانه ادعاهای جعلی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر می کند و  به متحدان آمریکا و رسانه ها چنین تلقین می شود که روسیه برای حمله آماده شده است. 

 رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه تصریح کرد که این ادعاهای جعلی برای اینکه دیگران آن را اعلام کنند مطرح می شود و به این وسیله به تنش ها در این مورد دامن زده می شود. 

 وی با بیان اینکه روسیه باید در رابطه با اقدامات آمریکا در مورد اوکراین، توانمندی دفاعی خود را تقویت کند، اظهار کرد: هدف اقدامات آمریکا تحریک اوکراین برای ازسرگیری مناقشه در مناطق جنوب غرب این کشور است. 

به گفته مقام روس، از نظر آمریکا، اوکراین ارزش چندانی ندارد و می تواند برای اهداف واشنگتن قربانی شود اما خود مقامهای اوکراینی نیز تمایل برای برافروختن آتش مناقشه دارند. 

وبگردی