شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد

اتفاق کم سابقه در شرکت بورسی بنیاد شهید

اتفاق کم سابقه در شرکت بورسی بنیاد شهید

اتفاق کم سابقه در شرکت بورسی بنیاد شهید در حال رقم خوردن است که می تواند نوآوری جدیدی به این سازمان پرحاشیه اضافه کند!

به گزارش تحریریه، اتفاق کم سابقه و یا شاید بی سابقه ای در یکی از شرکت های بورسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال رقم خوردن است و نوآوری جدیدی به این سازمان پرحاشیه که کار آن به تجمع جامعه هدف در خیابان طالقانی مانند تجمع امروز جانبازان کشیده است اضافه می کند. مدیران این سازمان توجه ندارند که در موقعیت حساس کنونی می بایست از تنش در جامعه جلوگیری کنند، اما ظاهرا این معاونت ذیل ریاست جمهوری به حاشیه جدیدی در دولت تبدیل شده است. 

شرکت خوراک دام پارس زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر درحالی به 30 آذر ماه و مجمع سالیانه نزدیک می شود که هنوز تکلیف افزایش سرمایه 167 درصدی سال گذشته خود را مشخص نکرده است که کم سابقه و یا شاید در تاریخ بورس تهران بی سابقه باشد. زیرا بخشی از سود را سال گذشته تقسیم کرده و مابقی را به حال خود رها کرده است و هر روز خبری از افزایش سرمایه آن در فضای مجازی منتشر می شود، اما اتفاقی نمی افتد. 

این شرکت از 55 سال پیش افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی دارایی ها نداشته و با سرمایه 6 میلیارد تومانی فعالیت می کند که باعث شده است در صنعت راهبردی خوراک دام کشور سودسازی متناسبی به دلیل عدم توان عقد قراردادهای سطح بالای داخلی و بین المللی نداشته باشد. در اخرین مورد، مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر که علیرغم کارنامه خود در این محموعه وابسته به بنیاد شهید راهی منطقه آزاد اروند شده است، اقدامی برای شکوفایی آن انجام نداد و ظاهرا بقایای دولت روحانی در سازمان اقتصادی کوثر در حال مدیریت آن به مانند گذشته هستند. 

میز کسب و کار تحریریه معتقد است که راهکار مثبت شدن بازار سرمایه نه در خلق پول و ایجاد نقدینگی جدید که با افزایش تورم به زیان عامه مردم می انجامد است و نه تزریق منابع از صندوق توسعه ملی، بلکه تنها راه ممکن برخورد با مدیران بی کفایت، و تمرکز بر سودآورسازی شرکت های بورسی است که متاسفانه نه تنها بهینه اداره نمی شوند، بلکه یک افزایش سرمایه ساده ناشی از سود انباشته در آنها مانند شرکت خورام دام پاس پس از یک سال به سرانجام نمی رسد. 

پایان/