شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد#حماس#فلسطین

هشدار حماس به رئیس رژیم اسرائیل برای حضور در مسجد ابراهیمی

هشدار حماس به رئیس رژیم اسرائیل برای حضور در مسجد ابراهیمی

«اسماعیل رضوان» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رئیس رژیم صهیونیستی برای شرکت در یک مراسم مذهبی با عنوان جشن نورهای تلمودی که قرار است توسط یهودیان در مسجد ابراهیمی برگزار شود، هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه روسیه الیوم، رژیم اسرائیل امروز (شنبه) اعلام کرد که «اسحاق هرتزوگ»، رئیس این رژیم روز یکشنبه (فردا) در مراسم مذهبی یهودیان که در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.  

دفتر «هرتزوگ» در بیانیه‌ای اضافه کرد که رئیس رژیم اسرائیل به مناسبت جشن نورهای تلمودی،  اولین مشعل را در «غار البطارکه»   (نام عبری مسجد ابراهیمی) روشن خواهد کرد.  

در همین حال در بیانیه‌ای که توسط «اسماعیل رضوان» رهبر حماس منتشر شد، این جنبش مقاومت فلسطینی ضمن انتقاد شدید از این برنامه‌ها تاکید کرد که شرکت «هرتزوگ» در این مراسم احساسات مردم فلسطین را تحریک و نقض آشکار حرمت مسجد ابراهیمی است.  

رهبر حماس هشدار داد که مسئولیت کامل پیامدهای این اقدام خصمانه بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی است و از فلسطینی‌ها در کرانه باختری و به ویژه الخلیل خواست تا با این اقدام تحریک‌آمیز و اقدام خصمانه علیه مسجد ابراهیمی مقابله کنند.  

در این بیانیه همچنین از فلسطینی‌ها در قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواسته شده است تا با صفوف به هم فشرده در مسجد الاقصی و نصب شمعدان عظیم در میدان البراق به منظور تدارک برگزاری جشن نورها، در برابر تلاش‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی دیوار البراق دفاع کنند.  

حماس  افزود: مسجد ابراهیمی، دیوار البراق و مسجد الاقصی، ملک اسلامی است و رژیم اشغالگر اسرائیل موفق به واژگونی واقعیات و تحمیل حقایق جدید بر این سرزمین نخواهد شد.

منبع: ایرنا