شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#مجموعه#آذرماه#کتاب
در آیین رونمایی از تازه‌های نشر بنیاد فرهنگی روایت فتح مطرح شد؛

جهاد امروز ما فرهنگی است / بکارگیری تمامی هنرها برای بقای وقایع دفاع مقدس + صوت

آیین رونمایی از تازه‌های نشر بنیاد فرهنگی روایت فتح به مناسبت هفته بسیج، عصر امروز شنبه 6 آذرماه 1400 در مجموعه فرهنگی هنری اسوه برگزار شد. در این مراسم از 11 عنوان کتاب و دو کتاب مجموعه عکس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین رونمایی از تازه‌های نشر بنیاد فرهنگی روایت فتح عصر امروز شنبه 6 آذرماه، به مناسبت هفته بسیج در مجموعه فرهنگی هنری اسوه برگزار شد. در این مراسم از 11 عنوان کتاب و دو مجموعه عکس رونمایی شد.

سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: اهمیت این کار به آن هویت و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب‌های دیگر، یک انقلاب فرهنگی و‌ گفتمانی بود و درست زمانی پا به عرصه وجود گذاشت که دو گفتمان لیبرال دمکراسی و مارکسیستی با تمام قدرت حکومت می‌کردند، اما با رهبری امام خمینی(ره) موفق شد به پیروزی برسد و سکه رایج مستضعفان جهان شود.

وی افزود: بیان شهدا در قالب‌های مختلف هنری و ترویج روحیه مقاومت بسیار ارزشمند است. کشور ما بر اساس فرهنگ و اعتقاد شکل گرفته است و قطعاً باید با تلاش بیشتر در عرصه معرفی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازیم تا از تحریف مصون بمانیم.

وی با بیان اینکه بیان اتفاقاتی که در دفاع مقدس افتاد، برای خیلی‌ها باور کردنی نیست؛ ادامه داد: من در جمع‌های خصوصی هم جرئت نمی‌کنم وقایع دفاع مقدس را بیان کنم، زیرا وقایع به قدری عجیب است که ترس این وجود دارد که بسیاری باور نکنند و مسائل دفاع مقدس غیر قابل باور به نظر برسد. مسائل باید به گونه‌ای تبیین شود که در اذهان قابل باور باشد.

جهاد امروز ما مبارزه فرهنگی است/ از هنرها استفاده کنید تا آثار و وقایع دفاع مقدس در دنیا باقی بماند

سردار قریشی همچنین اظهار کرد: اقداماتی که بسیجیان، رزمندگان و پاسداران انجام دادند، اگر بیان نشود مورد تحریف قرار می‌گیرند. هنوز هم ملت ما با وقایع دفاع مقدس به طور کامل آشنا نیستند و باید بیشتر کار شود. بنیاد روایت فتح عمدتاً متکی بر نیروهای مردمی است. جهاد امروز ما مبارزه فرهنگی است و مجموعه‌هایی مثل روایت فتح گُردان‌ها و یگان‌های خط شکن ما هستند.

وی افزود: هیچ واقعه‌ای به بزرگی اربعین نداریم، اما رسانه‌های غربی آن طور که باید به آن نمی‌پردازند و آن را پوشش نمی‌دهند. این نشان می‌دهد که مسئولیت و رسالت ما سنگین است.

از هنرها استفاده کنید تا آثار و وقایع دفاع مقدس در دنیا باقی بماند

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و یاد شهدا بیان کرد: در جلسه‌ای که همراه شاعران در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فرمودند که اگر می‌خواهید این حقایق و وقایع باقی بماند از تمامی هنرها استفاده کنید تا بتوانید این آثار و وقایع را در دنیا باقی بگذارید.

وی با بیان اینکه پدران و فرزاندان ما در جنگ شرکت کردند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی ما در دست دشمن باقی نماند و این موجب افتخار ما است؛ ادامه داد: این گذشته نگذشته است و هنوز ادامه دارد؛ اگر باز هم به ما حمله شود که فراوان به ما حمله می‌شود، آنچه که ما را نگه می‌دارد همین روحیه و اعتقادات است. در زمان جنگ سلاح بسیار کمی در اختیار داشتیم؛ امروز نیز با آنکه سلاح داریم، تولید کرده‌ایم و تولید می‌کنیم، در مقابل دنیا آنچنان سلاح نداریم و سلاح‌های آنها بیشتر از ما است ولیکن آنچه که ما را حفظ می‌کند، اعتقادات، روحیه و شهادت‌طلبی ما است.

چمران ادامه داد: اینکه دشمنان ما از شهید می‌هراسند و از نام شهید هراس دارند و اگر نام شهید را در صفحات‌مان بگذاریم، صفحات را حذف می‌کنند، به خاطر همین است که این نام، یاد و راه شهید، شهدای جدید را می‌آفریند که این شهدا می‌توانند هستی، اراده، مکتب، دین، کشور و همه چیز ما را حفظ کند.

جهاد امروز ما مبارزه فرهنگی است/ از هنرها استفاده کنید تا آثار و وقایع دفاع مقدس در دنیا باقی بماند

وی همچنین اظهار کرد: برای اینکه بتوانند بر ما مسلط شوند، اعتقادات ما که مکتب شهادت است، از ما بستانند و بگیرند و می‌بینیم که همه حرکت‌های فرهنگی آنها نیز بر همین موضوع است. حرکت‌های فرهنگی ما هم باید برعکس این موضوع باشد تا بتوانیم به خوبی یادو راه شهدا را زنده نگه‌ داریم و راه آنها را طی کنیم. اگر بتوانیم موفق شویم که این مسیر را همچنان زنده و نورانی نگه داریم، خودمان، انقلا‌ب‌مان و دین‌مان هم زنده خواهیم ماند. البته دین‌ ما همیشه زنده خواهد ماند که خداوند خود تضمین کرده است.

وی ادامه داد: اربعین به این دلیل مورد توجه زیاد است که یادآور شهادت‌ها و رشادت‌ها است. خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم راه شهادت را به خوبی طی کنیم و آرزو کنیم که انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود(عج) بسپاریم.

در ادامه این مراسم، مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح در این مراسم بیان کرد: انتشارات روایت فتح با تمام توان و ظرفیت خود در راه اجرایی‌سازی فرامین امام و رهبری، با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به میدان آمده و در تداوم مکتب حاج قاسم حتی در دل روزهای سخت از پا ننشسته و نخواهد نشست و به فضل الهی در تولید کتاب؛ این محصول فرهنگی بی‌بدیل، بیش از گذشته پا در رکاب امام، رهبری و انقلاب است.

جهاد امروز ما مبارزه فرهنگی است/ از هنرها استفاده کنید تا آثار و وقایع دفاع مقدس در دنیا باقی بماند

وی ادامه داد: در این مراسم شاهد رونمایی از ۱۱ اثر جدید تولیدات انتشارات روایت فتح در سال جاری و دو اثر از انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هستیم.

مدیر انتشارات روایت فتح افزود: از این آثار، ۴ اثر مرتبط با مدافعان حرم، ۲ اثر مربوط به جانباز آزاده، ۱ اثر در رابطه با مقاومت و یمن، ۲ اثر در رابطه با محوریت مادران شهدا، ۱ اثر شهدای دفاع مقدس، ۱ اثر از خاطرات بازماندگان دفاع مقدس و ۲ کتاب عکس است.

در ادامه این مراسم از نویسندگان کتاب تازه منتشر شده و خانواده‌های شهدای ترور تجلیل شد.

در پایان این مراسم از یازده اثر جدید انتشارات روایت فتح نیز رونمایی شد.

جهاد امروز ما مبارزه فرهنگی است/ از هنرها استفاده کنید تا آثار و وقایع دفاع مقدس در دنیا باقی بماند

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح، جمعی از سرداران و مسئولین، نویسندگان کتب تازه منتشر شده و خانواده‌های شهدا و اهالی رسانه عصر امروز در مجموعه فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

انتهای پیام