شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#جدید#بانک‌ها#بیمه

با حکم وزیر اقتصاد؛

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها منصوب شد

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها منصوب شد

مراسم معارفه مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها با حضور سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزرات امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیئت مدیره این صندوق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیع الله حسینی مکارم رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در مراسم تودیع و معارفه آقایان سدیدی و آقابابائی مدیران عامل سابق و جدید این صندوق، قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را یک توفیق الهی برشمرد.

وی ادامه داد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها این توفیق را دارد که به ۱۴۰ هزار بازنشسته‌ای خدمت کند که به طور میانگین ۳۰ سال عمر خود را در راه خدمت به مردم سپری کرده‌اند.

حسینی مکارم این صندوق را یکی از عناصر مؤثر در بازار سرمایه و اقتصاد ملی دانست و اذعان داشت: صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در سال‌های گذشته یکی از مجموعه‌هایی بود که در مسیر تحقق برنامه‌های وزارت اقتصاد حرکت کرده و کماکان می‌تواند به وزارت و دولت یاری رساند.

رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها جوانی را از نقاط قوت مدیرعامل جدید برشمرد و با اشاره به ریسک‌پذیر بودن جوانان افزود: آقابابائی دارای تحصیلات و تخصص مرتبط با ماهیت صندوق است و امیدواریم بتواند به صندوق تحرک بیشتری ببخشد.

حسینی مکارم از تلاش‌های سدیدی تقدیر کرد و گفت: تخصص وی در بازار سرمایه و همراهی وی با وزارت اقتصاد برای صندوق بسیار ثمربخش بود و ایشان در دوران خدمت خود برای خودکفایی صندوق در افق بلندمدت تلاش زیادی کرد و توفیقات خوبی داشت.

سرپرست معاونت بانکی وزارت اقتصاد: تکریم و احترام به بازنشستگان بانک‌ها، نخستین مأموریت صندوق

در ادامه عباس مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عمر ۴۰ ساله صندوق، از آن به عنوان یکی از بازیگران اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: نخستین مأموریت صندوق تکریم و احترام به بازنشستگان بانک‌ها به عنوان یک جامعه ویژه است و ما نیز با توجه به مشمولین صندوق، نگاه ویژه‌ای به آن داریم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مدیران صندوق در چندسال گذشته در حوزه ترمیم حقوق مستمری‌بگیران، آخرین اقدام را ترمیم حقوق دهک‌های پایین برشمرد که با پیشنهاد صندوق و همراهی بانک‌ها میسر شد.

سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد، سرمایه‌گذاری و صیانت از منابعی که متعلق به همکاران نظام بانکی کشور می‌باشد را دو کار اصلی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ذکر کرد و از همراهی صندوق در کمک به بازار سرمایه، وزارت اقتصاد و دولت تقدیر نمود و در ادامه گفت: یکی از اقدامات مثبتی که در صندوق شروع شده ورود به بازارهای اولیه است که اقدامی ماندگار می‌باشد و در آینده به صندوق کمک خواهد کرد.

وی با تبریک به آقابابائی، تقویت بدنه کارشناسی صندوق با تمرکز بر نیروهای داخلی صندوق را ضروری دانست.

مرادپور در پایان سخنان خود از زحمات سدیدی تشکر کرد و با تاکید بر اصل خوش بدرقه بودن در تغییرات مدیریتی گفت: سدیدی در دوران مسئولیت، بی‌وقفه کار کرد و پیگیر سرمایه‌گذاری منابع و نیز حقوق مشترکان صندوق بود.

مدیرعامل جدید صندوق: مأموریت برنامه‌ریزی بر مبنای نگاه بین نسلی برای تقویت منابع و دارایی‌ها

در ادامه محمد ابراهیم آقابابائی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ضمن تشکر از اعتماد وزیر اقتصاد و مجموعه اقتصادی دولت، از زحمات و دستاوردهای سدیدی در دوران تصدی‌گری مدیریت تقدیر و به تغییرات بزرگ ۲۰ ماه دوران مسئولیت ایشان اشاره کرد و افزود: پیش از این نیز شاهد نقش‌آفرینی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در مباحث کلان به ویژه در بازار سرمایه بوده‌ایم و من به عنوان نمونه از نزدیک شاهد شهامت ایشان در بحث سهام عدالت و کمک به بازار سرمایه بوده‌ام.

وی افزود: قطعاً سعی می‌کنیم برنامه‌های بلندمدت را با تمام توان جلو ببریم و اگر نواقص یا کاستی به ذهنمان رسید، برای تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.

آقابابائی با اشاره به ترجیح نگاه سیستمی و دوری کردن از حواشی تصریح کرد: تکریم و تلاش برای بهبود معیشت بازنشستگان شریف نظام بانکی در چارچوب قانون و مقررات و ضرورت برنامه‌ریزی بر مبنای نگاه بین نسلی برای تقویت منابع و دارایی‌های صندوق دو مأموریت اصلی ماست که امیدواریم با عنایت خداوند، تلاش بی‌وقفه همکارانمان و نیز همراهی دلسوزانه وزارت اقتصاد و نظام بانکی محقق گردد و حضور در این صندوق باعث خیر دنیوی برای بازنشستگان و خیر اخروی برای ما باشد.

مدیرعامل سابق صندوق: ضرورت عملکرد جسورانه صندوق‌ها در نظام تورمی

سید مهدی سدیدی مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها نیز گفت: در این سال‌ها تمام تلاش ما پیدا کردن مسیری بود که در آن گشایشی اتفاق بیافتد و افتخار می‌کنم که بتوانم خدمتی بکنم.

سدیدی در ادامه با تشکر از وزرای قبلی و جدید اقتصاد و همچنین مدیران عامل بانک‌ها و کانون‌های بازنشستگی به دلیل همراهی با صندوق به ارائه گزارشی از دستاوردهای دوران ۲۰ ماهه مدیریت خود پرداخت.

وی با تبریک به مدیرعامل جدید صندوق و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: خرسندم از این که ایشان نیز مدیری از بازار سرمایه هستند و این صندوق عیال‌واری است که ۱۴۰ هزار نفر از آن‌ها را بازنشسته‌ها تشکیل می‌دهند.

سدیدی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و فعالیت صندوق‌ها گفت: چهار دهه نظام تورمی دو رقمی اجازه نمی‌دهد که صندوق‌های بازنشستگی با نُرم عادی کار کنند بلکه باید جسورانه عمل کرد و صندوق ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد.

نگاهی به سوابق مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها

شایان ذکر است با حکم سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد ابراهیم آقابابائی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها منصوب شد.

وی علاوه بر تجربه حضور در نظام بانکی کشور، کارشناس بازار سرمایه و دارای سوابق مدیریتی در نهادهای مالی نظیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌هاست.

آقابابایی پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سپه مشغول به خدمت بود و قبل از آن مدیریت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه را بر عهده داشت.

وی دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی است.