شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#سیاه
گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی؛

پایان جمعه سیاه ارزهای دیجیتال؟

کدخبر: 457477
اقتصادنیوز: دیروز، خرس‌ها موفق شدند کنترل کامل بازار ارزهای دیجیتال را در دست بگیرند و بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای دیگر سقوط کردند و جمعه سیاه بیت کوین و دیگر رمزارزها رقم خورد؛ هرچند بازار از آن زمان تا حدودی بهبود یافته و به نظر می رسد اعتماد دوباره به بازار بازگشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از آنکه خبر کشف سویه جدید ویروس کرونا منتشر شد، قیمت بیت کوین حدود ۹ درصد سقوط کرد و به 53 هزار و 840 دلار رسید و جمعه سیاه بیت کوین و ارزهای دیجیتالی رقم خورد.

از سوی دیگر تمام بازارهای مالی نیز روز بدی را سپری کردند. از شاخص های سهام وال استریت و شاخص بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز گرفته تا معاملات آتی بازار نفت. تحلیلگران بازار معتقدند این اتفاقات به دلیل ترس از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا رخ داده است چراکه تحلیلگران را وادار کرده است احتمال آغاز یک دوره قرنطینه جدید را در نظر بگیرند.

جمعه سیاه رمزارزها

در حالی که بسیاری از افراد بخاطر ترس از از  دست دادن دارایی خود به فروش روی آورده اند، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این همان جمعه سیاه ازهای دیجیتال است و می توان از آن برای خرید بیشتر در روز نزولی بازار و افزایش بیشتر سرمایه ها استفاده کرد.

تحلیلگران معتقدند ترس‌هایی که منجر به سقوط قیمت شده است، شاخص های فاندامنتال بازار را تحت تأثیر قرار نمی دهند و علی رغم واکنش افراطی بازار به این وضعیت، چشم انداز بلند مدت بازار دلیل کافی برای خروج موفقیت آمیز و قوی تر از این دوره را دارد.

در حال حاضرساعت  17:00 به وقت ایران بیت کوین در مرز 55 هزار دلار معامله می شود. بیت کوین در  24 ساعت گذشته رشد 1.3 درصدی داشته و در  مقیاس هفتگی نیز افتی 6 درصدی را به ثبت رسانده است. بالاترین محدوده قیمتی بیت کوین امروز 55 هزار و 200 دلار و پایین ترین محدوده قیمتی نیز 53 هزار و 500 دلار بود.

ارزش بازار بیت کوین نیز کاهش یافته و به1تریلیون دلار رسیده است.

نوسان قیمت اتریوم

اتریوم دومین ارز رمز بزرگ بازار که آخرین رکورد خود را حدود دو هفته پیش نزدیک به 4900 دلار ثبت کرد بود، از آن زمان تاکنون حدود 800 دلار از ارزش خود را از دست داده است.  امروز قیمت اتریوم به زیر 4 هزار دلار سقوط کرد اما در ادامه روندی صعودی در پیش گرفت و به بالای محدوده 4 هزار دلاری بازگشت.

اتریوم در این لحظه (17:00 )  در محدوده قیمتی 4100 دلار معامله می شود که رشد 2.2  درصدی در 24 ساعت گذشته و ریزش 3 درصدی را در مقیاس هفتگی ثبت کرده است.

برندگان بزرگ بازار امروز

رمزارزها با رنگ سبز امروز بیشتر خودنمایی می کنند و از جمعه سیاه روز گذشته خبری نیست و به نظر می رسد اعتماد دوباره به بازار بازگشته است.  بایننس کوین ، سولانا، کاردانو، دوج کوین، آوالانچ ، و شیبا رشد اندکی را در 24 ساعت گذشته ثبت کرده اند.  بزرگترین برنده بازار امروز رمزارز Crypto.Com بوده است که قیمت آن تنها در 24 ساعت گذشته،  حدود 14 درصد و  در مقیاس هفتگی نیز 36 درصد رشد یافته است. CRO در حال حاضر با ارزش بازاری نزدیک به 19 میلیارد دلار، سیزدهمین رمزارز بزرگ بازار به شمار می رود.

ترا نیز با با 10 درصد رشد در 24 ساعت گذشته به 43 دلار رسیده است که دومی برنده بازرگ بازار امروز به شمار می رود.

ارزش 2.4 تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

 به طور کلی در 24 ساعت گذشته 121 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابجا شد و ارزش بازار کریپتو امروز با رشد 1.9 درصدی  به 2.4  تریلیون دلار رسیده است.