به گزارش برنا، حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، در این دیدار، ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری، خطاب به ایشان فرمودند: الحمدلله جنابعالی فردی موفق ودارای شایستگی های زیادی می‌باشید و ما ازبرنامه‌هایی که گزارش دادید و از نهاد نمازجمعه حمایت می‌کنیم.
این مرجع عالیقدر تشیع، تریبون نمازجمعه را واسطه بین مردم و نظام دانست که مسائل را تبیین و تحلیل کنند و تصریح کردند: باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق وجامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، دارای محتویات بروز و کامل و جامع در اختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهرمندی درخطبه‌های نمازجمعه نام بردند و فرمودند: امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید امامان جمعه زمان‌شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما، یعنی مسائل آخرالزمان راخوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.
ایشان ادامه دادند: تقویت نمازجمعه‌ها بسیار ضروری است. نمازجمعه واسطه بین مردم و نظام است و امامان جمعه باید مسائل را بشناسند و با رعایت موازین شرعی بیان کنند و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه های مختلف به مصلحت نیست.
معظم‌له در پایان فرمودند: مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که از منظر پیامبراکرم(ص)، عامل مشکلات در میان مسلمانان اختلاف و راه نجات، وحدت است.

انتهای پیام/