شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

ابراز نگرانی شدید از شیوع سویه جدید ویروس کرونا

کدخبر: 457431
دکتر وحید حسینی، رئیس علوم پزشکی شیراز از شیوع سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دکتر وحید حسینی ظهر شنبه در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به شیوع سویه جدید کرونا ویروس در آفریقای جنوبی، از ناشناخته بودن این سویه جدید در شدت سرایت پذیری و مرگ ناشی از آن اشاره کرد.

او ورود احتمالی سویه جدید کرونا ویروس آفریقای جنوبی در آینده‌ای نزدیک در کشور و به تبع آن در استان را بسیار خطرآفرین عنوان کرد و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس می‌تواند ابتلاء به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن کاهش دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۴۰ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در سطح استان مراجعه و واکسن خود را دریافت کردند و ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

دکتر حسینی همچنین از فوت یک جوان زیر هجده سال بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس در استان خبر داد و به بی رحمی این بیماری اشاره کرد و گفت: کروناویروس سن و سال نمی‌شناسد و تمام افراد در اقشار مختلف جامعه در صورت عدم تزریق واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را درگیر می‌کند.

او همکاری مردم فهیم استان با مجموعه سلامت در مشارکت و عزم جدی در واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به کروناویروس را یکی از عوامل اصلی در ایجاد ایمنی عمومی جامعه در برابر این بیماری عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جان باختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان را ارزیابی کرد.