به گزارش برنا، عزت‌الله رزمگر مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در نشستی خبری امروز اظهار کرد: برای یافتن بهترین بازیکنان در هندبال کشورمان، در اولین مرحله در هر پست 10 نفر و در مجموع 70 نفر دعوت شدند و این تعداد طی هفت اردو به 18  نفر رسید. قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی باشد، ولی در نهایت اردن میزبان مسابقات شد و تیم ما هم در رده چهارم ایستاد. همچنین تیم چین با دریافت وایلدکارت به مسابقات جهانی اضافه شد و به این ترتیب شش تیم از آسیا حاضر هستند.

وی با اشاره به گروه سخت تیم‌ملی در مسابقات جهانی توضیح داد: در اولین دیدار با رومانی روبه‌رو می‌شویم، تیمی که کلاس بالایی در هندبال دارد. حریف بعدی ما نروژ است که بازیکنان زیادی در لیگ‌های اروپا دارد. برابر قزاقستان هم که دیگر حریف ماست، در رده‌بندی قهرمانی آسیا بازی کردیم. مسابقاتی در سطح بالا داریم و‌ امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم. انتظار نداریم تیم‌های بزرگ را شکست بدهیم. به صورت منطقی می‌دانیم این اولین حضور ما در مسابقات جهانی است و به همین دلیل برای کسب تجربه در رقابت‌ها حاضر می‌شویم. حضور در این میادین یک تجربه بزرگ برای ماست و ما با دست پر بر می‌گردیم. این دست پر مدال نیست، بلکه به دست آوردن تجربه برای بازیکنان است که در نهایت در مسابقات آسیا صاحب بازیکنان باتجربه خواهیم بود.

مدیر فنی تیم‌ملی درباره خط خوردن برخی از بازیکنان گفت: هیچ وقت حاشیه در قاموس ما نبوده است. اگر فدراسیون به فردی به‌عنوان مربی اعتماد کرده است، باید بگویم که فدراسیون هم نماینده همه اهالی هندبال است و همه باید به این انتخاب احترام بگذارند‌. این انتخاب شخصی و سلیقه‌ای نیست. باید مربی یا بازیکن این حرف‌ها را از من بپرسد. من امروز و به حرمت این جمع پاسخ می‌دهم. ما 16 نفر و از هر پست دو نفر و یک بازیکن به‌عنوان آچار فرانسه را با خود می‌بریم‌. مخالف خط خوردن بازیکن هستم. خط خوردن به معنای قطع شدن است و همه اینها عزیزان ما هستند. ما در ابتدا 70 نفر را دعوت کردیم و در نهایت به 16 نفر رسیدیم. آن زمان هم نفر هفتادویکم به من اعتراض کرد. واقعیت این است که مربی با بازیکنان مشکلی ندارد. ما از بین بازیکنان بهترین‌ها را انتخاب کردیم و برای این انتخاب روزهای سختی داشتیم. من مجبورم تاکتیک‌های خود را با استفاده از بازیکنان چپ دست دو برابر کنم‌.

وی افزود: بازیکن راست دست باید در جای خود بازی کند. کسی خط نخورده است، چون در هر پست باید دو نفر داشته باشم. فدراسیون به دنبال بها دادن به جوانان است. در مسابقات قهرمانی آسیا باید تجاری کار کنیم، دنبال مدال باشیم و حق ریسک نداریم، ولی در مسابقات جهانی که قرار نیست قهرمان شویم، باید جوانانی را ببریم که کسب تجربه کنند و به جایی برسند که آسیا برای آنها کوچک باشد. کادر فنی هیچ غرضی ندارد و انتخاب ما صرفاً در چارچوب زمین هندبال است. هیچ مربی دشمن خودش نیست و بهترین‌ها را انتخاب می‌کند‌. برای مثال شما راضیه جانباز را می‌گویید، ولی من باید توضیح بدهم که او خودش نیامد. فلاحی خداحافظی کرد و من مجبورم نسل دیگری وارد کنم. در واقع باید جایگزین او را برای کشورم بسازم.

رزمگر درخصوص حمایت‌های فرناندز سرمربی  تیم هندبال مردان نیز گفت: در مکاتب مختلف هندبال سعی کردم دانش‌آموز خوبی باشم. مکتب لاتین به هندبال ما نزدیک است. در تیم ملی هندبال کشورمان از شهرکرد، خراسان، گیلان، مازندران و همه ایران بازیکن حضور دارد و مانند لهجه‌های زیبایی که داریم، یک هندبال زیبا را داریم‌. ما نیاز به مکتب مناسب برای هندبال کشورمان داریم که مکتب لاتین بهترین آن است و می‌تواند نجات‌دهنده هندبال کشورمان باشد. فرناندز یکی از بهترین‌های این مکتب است. او سال‌ها تدریس کرده و همه تمرینات ما را رصد می‌کرد و در شرایطی که در اردن با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردم، با پیام‌هایی که داشت، از ما حمایت کرد. امیدوارم تیم او نیز در آسیا بهترین نتیجه را بگیرد.

وی با اشاره به عدم برگزاری بازی تدارکاتی قبل از اعزام گفت: زمان کمی داشتیم و تا لحظات آخر درگیر کرونا بودم. فدراسیون از بیشتر زمان‌ها استفاده کرد و در این زمان‌ها جایی برای بازی تدارکاتی وجود نداشت. اولین بازی تدارکاتی ما با رومانی و بعدی با نروژ است‌. هفته گذشته یک بازی با آتریسا داشتیم، ولی نمی‌توانم اسم آن را بازی تدارکاتی بگذارم، چون در بهترین بازیکنان این تیم در اختیار ما بودند. آتریسا هم در شرایط خاص آمد، ولی عملاً یک باشگاه با تیم ملی قابل مقایسه نیست. ضمن اینکه بازی کردن با بازیکنان کم‌تجربه ممکن است به بازیکنانم آسیب بزند‌. بازیکن تیم ملی در این شرایط تحت فشار و شکننده است.