شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاکسی

تاکسی هوایی هیبریدی با برد ۷۲۰ کیلومتر در راه است

تاکسی هوایی هیبریدی با برد ۷۲۰ کیلومتر در راه است

یک شرکت جمهوری چک به نام زوری از تولید تاکسی هوایی هیبریدی خبر داده که برد آن به رقم بی سابقه ۷۲۰ کیلومتر و سرعت آن به حداکثر ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، باتری های این هواپیما نسبتاً سنگین هستند و شرکت سازنده وعده داده با کاهش وزن باتری های یادشده مسافت قابل طی شدن توسط این هواپیما در آینده افزایش می یابد. این هواپیمای برقی هیدروژنی در آینده به یکی از محصولات جریان اصلی در صنعت هوانوردی مبدل می شود.

این شرکت به جمع شرکت های فناوری در امریکا، فرانسه، روسیه، سوئیس، بریتانیا و کانادا پیوسته که همگی در حال تولید تاکسی های هوایی هیبریدی هستند.

مهم ترین ویژگی خاص این هواپیمای هیبریدی، بهره مندی از چهار بازوی حرکتی است که در انتهای هر یک از این بازوها یک پره نصب شده است. در مجموع هشت پره برای حرکت این هواپیمای هیبریدی در نظر گرفته شده و انتهای دو پره نزدیک به بدنه هواپیما نیز به یکدیگر وصل شده اند.

هواپیمای هیبریدی مذکور بین سه تا چهار سرنشین را در خود جای می دهد و کار طراحی آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است. بال های نمونه های اولیه این هواپیما ۲ و ۵ متری بوده و در نهایت این رقم به ۱۱ متر افزایش یافت. هزینه تولید این تاکسی هوایی ۲.۷ میلیون دلار بوده است.