شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#سهام عدالت

کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

  • اخبار مجلس و دولت ایران

  • کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

    غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در ماه‌های انتهایی عمر دولت قبل کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را مبنی بر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تصویب کرد  و دستورکار قرار داد.

    وی با بیان اینکه تعداد افراد جامانه از دریافت سهام عدالت حدودا 20 میلیون نفر هستند و اقلب این افراد از اقشار واجد اخذ سهام عدالت هستند، افزود: در طرح کمیسیون اقتصادی آمده بود که تحت پوششان بهزیستی، کمیته امداد و رزمندگان معسر در مرحله اول تا سقف 10 میلیون نفر از محل داراییهایی که نزد دولت است ، سهام عدالت به آنها تعقل پیدا کند اما دولت دوازدهم همکاری نکرد لذا مسئله مسکوت ماند.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اما در دولت جدید رویکرد تغییر کرد و ابراز تمایل کرد که این مسئله را حل کند ، آقای رئیسی هم به وزرای اقتصاد و تعاون و رفاه اجتماعی دستور داد که در این زمینه همکاری‌های لازم انجام شود و از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی اشاره کرده که منابع این موضوع از محل کدام داراییهای دولت تامین شود.

    مرحبا بیان کرد: در حال حاضر پیگیری حل مسئله جاماندگان سهام عدالت در اختیار کارگروه مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد است و مقرر شده است مسئله جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

    نماینده آستارا در مجلس اظهار کرد : قرار است در این کارگروه با همکاری دولت منابع لازم برای پیش برد این طرح تعیین شود که طرح مجلس نهایی و با همراهی مجلس و دولت عملیاتی شود.

    انتهای‌پیام/