شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجمع تشخیص

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: کنسرسیوم مشترک مراکز تحقیقات استراتژیک کشور تشکیل شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک مراکز پژوهشی کشور گفت: هدف از تشکیل این کنسرسیوم بررسی مشترک چالش‌های کلان کشور توسط مراکز علمی قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسیدن به تصمیمی مشترک و اجماع‌سازی در مورد موضوعات حساس کشور است.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام به روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اولین نشست مشترک مراکز تحقیقات استراتژیک کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزارشد.
 
بابک نگاهداری در این نشست پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک مراکز پژوهشی کشور را مطرح کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: هدف از تشکیل این کنسرسیوم بررسی مشترک چالش‌های کلان کشور توسط مراکز علمی قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسیدن به تصمیمی مشترک و اجماع سازی در مورد موضوعات حساس کشور است.

وی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مشترک برای اهم مسائل و چالش‌های اولویت دار کشور، هم‌افزایی ظرفیت‌ها، تبادل داده‌ها، اطلاعات و دانش‌های کاربردی، به اشتراک‌گذاری پژوهش‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک را از محور‌های همکاری مراکز تحقیقات استراتژیک در قالب این کنسرسیوم اعلام کرد. نگاهداری تصریح کرد: اگر در قالب این کنسرسیوم بتوانیم با همت و مشارکت مراکز علمی قوای سه گانه اجماع‌سازی بین قوه‌ای ایجاد کنیم، به تصمیم گیری روسای قوا در اجلاس سران قوا و شورا‌های عالی کمک شایانی خواهد بود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با استقبال از تشکیل این کنسرسیوم آن را ایده مناسبی توضیف کرد و گفت: قوای ۳ گانه کشور تاکنون کار مشترک علمی و پژوهشی نداشته اند.
 
وی پیشنهاد داد آغاز کار این کنسرسیوم با چند کار مشخص و دقیق باشد.
 
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه همچنین پیشنهاد داد تفاهم‌نامه و سندمشترکی برای تعیین ابعاد همکاری تهیه و توسط طرفین امضا شود.

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم از ایده تشکیل این کنسرسیوم استقبال کرد و گفت: در این کنسرسیوم مسائل اولویت‌دار کشور باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
وی همچنین از راه‌اندزی سامانه مدیریت دانش برای ارتباط با شبکه نخبگانی کشور در دولت خبر داد.
 
خیاطیان اتصال شبکه نخبگانی به مراکز تصمیم‌گیری نظام را هم از دغدغه‌های مهم مراکز پژوهشی عنوان کرد.

یاسر برخورداری قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ضمن استقبال از ایده تشکیل کنسریوم همکاری مشترک مراکز تحقیقاتی نظام از اهمیت بررسی مسائل کشور در این کنسرسیوم سخن گفت.
 
گفتنی است رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه و قائم مقام پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه حضور داشتند.

  • نگاهداری: مجلس یازدهم آماده همکاری گسترده با دولت آینده است
  •  
    انتهای پیام/