شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات#تجهیزات پزشکی

اختصاصی | مناطق محروم با کمبود تجهیزات پزشکی روبه رو هستند/وزارت بهداشت فکری بکند

اختصاصی | مناطق محروم با کمبود تجهیزات پزشکی روبه رو هستند/وزارت بهداشت فکری بکند

متاسفانه مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و مناطق محروم از کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی رنج دیرینه دارند و باید برای آنها در سال آینده فکری عاجل کرد. 

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بهداشت نیوز اظهار داشت: متاسفانه مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و مناطق محروم از کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی رنج دیرینه دارند و باید برای آنها در سال آینده فکری عاجل کرد. 

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص پزشکان متخصص در مناطق محروم و کمبود‌های پزشک و کادر درمان و دارو و زیر ساخت‌های بهداشتی، مردم روستا‌ها و شهرهای مناطقه مرزی و محروم جامعه در رنج زیادی هستند که نشان دهنده ضعف در سیاست توزیع عادلانه امکانات و بودجه نظام بهداشت و درمان کشور است. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت باید امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی خانه‌های بهداشت روستایی را افزایش دهد و طبق قانون برنامه ششم توسعه، پزشک خانواده را در مناطقه محروم اجرایی کند. این در حالی است که هم اکنون بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی با کمترین امکانات دست به گریبان هستند. 

فاضلی گفت: کمبود تجهیزات پزشکی در روستا‌ها و مناطقه محروم باعث شده که اگر بیماری دچار مشکل شد باید به شهرها آمده و رنج دیگری به نام سفر به شهرهای بزرگتر را هم تحمل کند.