شهر خبر

در گفتگو با مهر تشریح شد

مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد

مصوبه ای که منجر به لغو اعزام فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی شد

به گفته رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، منتفی کردن اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسابقات قهرمانی جهان بر اساس مصوبه هیات رئیسه مبنی بر اولویت قرار دادن دو رویداد دیگر انجام شده است.

سید شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلیل «لغو اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان» توضیح داد و تاکید کرد که برای این رشته فعلا برنامه های داخلی و پیگیری هدفمند آنها مدنظر است.

وی گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، از این پس تمام اعزام در رشته های مختلف با اولویت بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه و حضور در این دو رویداد انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تاکید کرد: کمتر از یک سال به بازی های پاراآسیایی باقی مانده و اولویت ما در این مدت اعزام کاروان کیفی به این بازی هاست. همزمان رقابت های کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک آغاز می شود و بعد از بازی های پاراآسیایی با فشردگی بیشتری پیگیری می شود. برای فرانسه هم تشکیل کیفی کاروان موردنظر است.

اسبقیان با تاکید بر اینکه بنابراین از این پس تمرکز فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان روی رشته هایی است که در این دو رویداد شرکت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: فوتبال هفت نفره بعد از بازی های پارالمپیک ریو از فهرست این بازی ها حذف شد.این رشته در فهرست بازی های پاراآسیایی هم قرار ندارد. بنابراین طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، این رشته و ورزشکاران جزو اولویت ها برای اعزام نبودند و به همین دلیل حضور آنها در مسابقات قهرمانی جهان را منتفی کردیم.

وی تصریح کرد: موضوع اعزام تیم ها و ورزشکاران با الویت بازی های پاراآسیایی و بازی های پارالمپیک حدود دو هفته پیش در هیات رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تصویب شد. همان زمان اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره را منتفی کردیم و موضوع را هم به مسئولان تیم اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با یادآوری اینکه تیم ملی وزنه برداری روز پنجشنبه برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان عازم گرجستان شد، گفت: وزنه برداری جزو رشته های حاضر در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک است. به همین دلیل تا حد توان به حضور بین المللی این تیم به منظور ارتقای رنکینگ ورزشکاران شان و کسب سهمیه آنها کمک می کنیم. هر رشته ای دیگری هم جزو فهرست این دو رویداد باشد، از حمایت ما برخوردار خواهد بود.

اسبقیان در عین حال تاکید کرد: البته از فوتبال هفت نفره و رشته هایی که وضعیت مشابه این رشته دارند، غافل نخواهیم بود. بحث بی توجهی یا عدم گرایش به این رشته نیست. قرار است فعلا در مورد فوتبال هفت نفره روی برنامه های داخلی، استعدادیابی، برگزاری مسابقات و .... تمرکز شود تا به مرور شرایط برای اعزام این تیم هم مهیا شود.