شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا؛

تخریب منازل فلسطینی ها خلاف قوانین بین المللی است

تخریب منازل فلسطینی ها خلاف قوانین بین المللی است

اتحادیه اروپا در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان، طی پیامی اعلام کرد که اقداماتی این چنینی باعث صدمه به چشم انداز صلح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، اتحادیه اروپا اعلام کرد که تخریب خانه های فلسطینیان باعث تضعیف چشم اندازهای صلح می شود و خواستار توقف این دست اقدامات غیرقانونی شد.

هیئت اتحادیه اروپا در امور فلسطین در همین رابطه با انتشار توییتی نوشت: ما بر درخواست خود مبنی بر توقف تخریب ها و هرگونه اقدام غیرقانونی دیگری که فلسطینیان را مجبور به خروج از خانه هایشان می کند، تاکید می کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: تخریب ها طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است و به طور قابل توجهی باعث تضعیف چشم انداز صلح می شود.

همچنین در پیام مذبور به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آمده است که در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱، ۲۱ درصد ساختمان‌های بیشتری در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ تخریب یا تصرف شده است و ۲۸ درصد افراد بیشتری آواره شده‌اند.

مطابق اعلام نهاد مذکور، ۲۲ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک در هفته گذشته خانه های خود را از دست دادند.

این سازمان افزود: مقامات رژیم صهیونیستی در یک روز چندین خانه، چادر، محل نگهداری دام و ساختمان‌های در حال ساخت را تخریب و مصادره کردند.

اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همچون تخریب منازل فلسطینیان و توسعه شهرک ها در اراضی اشغالی فلسطین در حالی صورت می گیرد که این موارد نقض علنی قطعنامه های بین المللی به شمار می رود.

جامعه جهانی در قبال چنین رفتارهای تجاوزکارانه ای سکوت کرده یا مانند مورد مذکور، در نهایت به انتشار پیام و درخواست توقف این اقدامات از سوی رژیم صهیونیستی، بسنده کرده است.