«مرتضی طلایی» چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با سکوت اصولگرایان و انفعال احزاب پس از انتخابات اظهار کرد: این سکوت اولین بار نیست و احزاب ما همیشه همینطور بودند ؛ جز مقطعی در ۷۶ و دولت اصلاحات که تحرکی وجود داشت دیگر در آن وضعیت نبودیم و بعد از انقلاب احزاب عموما عملکردی مقطعی و موضوعی داشتند و نگاه بلند مدت و راهبردی وجود نداشت ، اگر وجود داشت نگاه ما به این صورت نبود.

وی افزود: تنها حزبی که داشتیم و بعد از انقلاب هم شکل گرفت و اهداف راهبردی ، کادر سازی  ، نظام آموزشی و تربیتی و برنامه ریزی داشت حزب جمهوری اسلامی بود و بعد از آن حتی احزاب ریشه داری چون موتلفه و فدائیان اسلام و... عملا بعد از انقلاب به شکلی خنثی و منفعل شدند.

طلایی خاطرنشان کرد: این مساله تنها در این مقطع رخ نداده و همیشه همینطور بود درواقع وضعیت احزاب بعد از انقلاب چنین شده است اما در این مقطع توقع چنین بود که شرایط بوجود آمده اوضاع را تغییر دهد چراکه در دولت یازدهم و دوازدهم که حتی همه جریانات همسو نیز معترض و منتقد بر مدیریت کشور شدند اما امروز می بینیم همه در حالت سکوت و انفعال و تدافع قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه علت سکوت جریانات اصولگرا در این مقطع فرصتی است که برای دولت قائل شدند، اضافه کرد: اصولگرایان منتظر هستند تا ببینند مسیر حرکت دولت به چه سمتی است و آیا براساس شعار هایی که داده است حرکت می کند یا نه؟ تصور من این است که این سکوت و بی تحرکی جریانات اصولگرا را باید از این منظر ببینیم.

طلایی تصریح کرد: البته که این سکوت احزاب به ضرر کشور و دولت است و نه در این مقطع بلکه در تمام مقاطع موضع انفعالی و خنثی بودن جریانات سیاسی ما یکی از دلایل وضعی است که در اداره کشور شاهد آن هستیم، این هزینه ها از جیب ملت داده می شود و احزاب اعتبار و جایگاه خود را به همین علت از دست داده اند.

وی ادامه داد: اگرچه جریانات اصولگرا همسو با دولت آقای رییسی هستند اما باید در مقام ارزیابی و نقد بر عملکرد و اصلاح معایب با دولت حرف بزنند و جلسه بگذارند و صحبت کنند و بیانیه بدهند و پویایی و کارآمدی دولت را افزون کنند و به نوعی به انتظارات مردم پاسخ بدهند.

طلایی در پایان گفت: اگر مردم ببینند احزاب و شخصیت های سیاسی و چهره ها حرف آنها را می زنند به طور طبیعی دلگرم می شوند که فلان جریان حرف دل ما را زد. یکی از نقد های من به عزیزان شورای ائتلاف همین بود که می گفتم مجلسی انقلابی را شکل دادید ولی به اتفاقاتی که در این مجلس می افتد از جمله طرح شفافیت و یا برخورد نماینده با سرباز هیچ واکنشی نشان ندادید. شورای ائتلاف نقش رهبری بر شورای ششم را بر عهده دارد و می بینیم که هیچ واکنشی در مقابل مسائل شورا و انتخاب شهردار و... ندارد و تنها به دنبال این هستیم که بگوییم ما انتخابات مجلس و انتخابات شورا را برگذار کردیم. این سکوت به هر دلیلی که باشد به نفع کشور و دولت و مدیریت شهری و به نفع جریانات سیاسی و شخصیت های انقلابی نیست و نخواهد بود چون موجب سلب اعتماد مردم نسبت به آنها می شود.

انتهای پیام/