شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#مسکو

مسکو آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، مبنی بر تلاش مسکو برای برنامه‌ریزی کودتا در این کشور را رد کرد.

به گزارش منیبان؛ سخنگوی کرملین گفت: «روسیه هیچ برنامه ای برای شرکت در یک کودتا ندارد و فدراسیون روسیه هرگز در مسائل داخلی اوکراین دخالت نمی کند.

  «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه طی کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد اطلاعاتی مبنی بر اجرای کودتایی دولتی و برنامه ریزی شده در این کشور در روز اول ماه دسامبر (۱۰ آذر) دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا از مسکو، زلنسکی تصریح کرد: «چالش‌های بزرگی در کشور ما وجود دارد که توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر رقم می خورد. مثلاً اطلاعاتی دریافت کردم که روز اول دسامبر در کشور ما کودتا خواهد شد.»

در چند روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.

 در عین حال سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اوایل هفته جاری، ادعاهای اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشورهایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

وبگردی