شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##بلای#عجیبی#ساعت#یکبار#برسر#این#مرد#می‌آید!

بلای عجیبی که هر 6 ساعت یکبار برسر این مرد می‌آید!

بسیاری از افراد با مشکلات یا بیماری که دارند می توانند به خوبی زندگی کنند اما زندگی با مشکلی که هر 6 ساعت یکبار به سراغتان می آید، کار آسانی نیست.

بلای عجیبی که هر 6 ساعت یکبار برسر این مرد می‌آید!

به گزارش منیبان؛ مردی آلمانی شش سال پیش یک تصادف بسیار شدید داشت که باعث شده بود نتواند اطلاعات حافظه کوتاه مدت خود را به حافظه بلند مدتش انتقال دهد. یعنی زمانی که می خوابید، همه اطلاعات را فراموش می کرد؛ مگر این که آن ها را یادداشت می کرد اما خوشبختانه بعد از این تصادف؛ "دنیل اسکمیدت" زنده ماند.

او در سال 2015 با موتور تصادف شدیدی داشت که باعث آسیب جدی مغزی و جسمی اش شد. باید فیزیوتراپی بسیار قوی و همچنین گفتار درمانی انجام می داد تا بتواند صحبت کند اما چیزی که هرگز مثل قبل نشد، حافظه اش بود.

چنانچه در بخش گوناگون نمناک میخوانید، حادثه باعث شده بود که اطلاعات حافظه کوتاه مدت به بلندمدت انتقال پیدا نکند. هنگامی که شب می خوابید و صبح از خواب بیدار می شد، همه اتفاقات روز گذشته را فراموش کرده بود و یادش نمی آمد که با چه کسانی ملاقات کرده، چه جا هایی رفته و چه کار هایی انجام داده است.

"دنیل" در مورد تصادف خود اینگونه توضیح می دهد:" به جایی می رفتم تا خواهرم را ببینم. در ترافیک گیر کردم و تقریباً آخرین نفر بودم که به ترافیک ملحق می شدم. همانجا ایستاده بودم که ناگهان یک ماشین از پشت سر به من نزدیک شد که یک خانواده جوان داخلش بودند.

راننده متوجه ترافیک نبود و به همین دلیل سرعتش را کم نکرد و با آن سرعت بسیار زیاد با من اصابت کرد. آسیب های بسیار زیادی دیدم که هیچ کدام خیلی جدی نبودند اما آسیبی که به مغزم وارد شد، من را دچار مشکل کرد. "

متخصصان عقیده دارند که این تصادف به احتمال زیاد باعث مرگ می شد اما خوشبختانه او زنده مانده، فقط حافظ اش دچار مشکل شده است به همین دلیل او لیستی از چیز های مهم روزانه اش را تهیه کرده تا اطمینان حاصل کند که روز بعد در مورد آنها اطلاعات کافی را دارد و این کاغذ و نوشته ها برایش شبیه به حافظه بلند مدت عمل می کنند.

"دنیل" و همسرش سال گذشته بچه دار شدند و یکی از چیز هایی که "دنیل" خیلی بابت آن حسرت می خورد، این است که روز تولد پسرش را به یاد ندارد. البته او پذیرفته که چنین مشکلی دارد و با وجود سختی ها با آن زندگی می کند. البته گاهی اوقات به خاطر مشکلاتش دچار افسردگی هم می شود.

هنوز امیدوار است که روزی بتواند ظرفیت حافظه کوتاه مدتش را ارتقا دهد و همه چیز برایش مثل قبل شود.

وبگردی