شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#2016#رئیس کمیته#المپیک#برزیل

۳۱ سال زندان برای رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریو

  • اخبار رشته های ورزشی

  • 31 سال زندان برای رئیس کمیته برگزاری المپیک 2016 ریو

    مسئول برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و رئیس سابق کمیته المپیک برزیل به بیش از ۳۰ سال زندان محکوم شد.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، «کارلوس نوزمان» رئیس سابق کمیته ملی المپیک برزیل و رئیس برگزاری بازی‌های المپیک 2016 ریو به دلیل خرید آرا برای میزبانی این شهر در بازی‌های المپیک و پارالمپیک به 30 سال و 11 ماه زندان محکوم شد.

    در تصمیمی که توسط «مارسلو برتاس» رئیس هفتمین دادگاه فدرال در ریودوژانیرو گرفته شد، نوزمان به دلیل فساد، بزهکاری سازمان‌دهی شده، پولشویی و فرار مالیاتی، مجرم شناخته شده است. البته نوزمان تا زمانی که مراحل تجدیدنظر تکمیل نشود، زندانی نخواهد شد.

    این حکم در حالی صادر شده که سرجیو کابرال فرنامدار سابق ریودوژانیرو به 10 و هشت ماه و همچنین لئوناردو گرینر مدیرکل سابق بازی‌های 2016 ریو به 13 سال و 10 ماه زندان محکوم شده‌اند.

    تحقیقات پیرامون پرونده رشوه پس از آن آغاز شد که روزنامه لوموند فرانسه اعلام کرد که سه روز قبل از نشست کمیته بین‌المللی المپیک در اکتبر 2009 به میزبانی کپنهاگ دانمارک - نشستی که شهر ریودوژانیرو در رقابت با شیکاگو، مادرید و توکیو میزبان المپیک 2016 شد -  برخی اعضای IOC رشوه داده‌اند. در همین مورد نیز عنوان شد که نوزمان به‌عنوان عضو IOC در سال‌های 2000 تا 2012 عضو IOC معمار اصلی این طرح بوده است.

     

    انتهای پیام/